Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-26, 05:18
Medlem
kylskåpskadavers avatar
Kör just nu en stationär AMD, men ska skaffa en laptop då min arbetssituation kräver detta.
Frågan är egentligenm: Varför ska jag välja en MBP (15,4' 2,5 ghz 5400rpm, 512mb graffakort, 2 g ram) om man jämnför denna med en likvärdig PC för ett par tusenlappar mindre.

Jag är van vid OSx och xp/vista, så här sitter inte problemet, utan min tanke riktar sig snarare mot "hårdvaruprestation för pengarna".

Kanske ska tillägga att jag kör photoshop cs3 på min nuvarande dator.

Hittade liknande trådar, men de var lite out of date, så jag skapade en ny.

/ksk
Senast redigerad av kylskåpskadaver 2008-06-26 kl. 05:26.
Citera
2008-06-26, 08:08
Medlem
Flärps avatar
Det är ingen som kan sitta och förklara för dig varför du ska köpa en Mac. För min del så är det så att jag föredrar OS X framför Windows samt att jag ogillar Microsoft i vissa avseenden. Jag betalar gladeligen pengar för Apples produkter men det skulle aldrig falla mig in att betala nåt för mjukvara eller hårdvara som M$ har producerat.

Sen att OS X är en bättre plattform än vad Windows är ju inte helt fel.

Detta är min anledning till att jag väljer Apple framför Microsoft, vad är din?
Citera
2008-06-26, 08:28
Medlem
Deliras avatar
Fotoredigering är lite luddigt också. Ska du klippa och klistra lite och slänga på ett liquid-filter eller vad innebär det? I stort tror kan jag inte säga att du kommer att uppleva någon större skillnad på MBP jämfört med vilken annan bärbar PC som helst. I själva programmet utgör ju inte operativet någon enorm skillnad precis.

Jag vet inte, jag har lessnat på att sitta och förklara för andra varför de ska köpa Mac. Om de undrar om man är nöjd kan jag svara på det, men varför jag ska övertyga någon för mig okänd människa på ett forum, äh...
Citera
2008-06-26, 16:41
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Funkar perfekt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in