2008-06-26, 01:20
Medlem
Doktor_Blys avatar
Som vi alla vet så är ju Windows XP världens bästa operativsystem vad gäller upptid. Som mest har jag lyckas hålla igång en xp-burk i 83 dygn, och behöver jag tillägga att det var segare än sirap?

Har däremot hört att det ska finnas program som automatiskt rensar cache-minnet vilket tydligen ska göra så att detta problem försvinner. Tips?

//Bly
Citera
2008-06-26, 01:41
Medlem
Att windows är bäst när det gäller uptime, det vet jag inte riktigt om jag håller med om. :-)

CCleaner - http://www.ccleaner.com/
Tar bort mycket onödigt skräp, som Internet Explorers cache-lagring. Det kan få dina applikationer att starta mycket snabbare efter lång uptime. :-)

Att öka det virtuella minnet borde också göra en roll om det ligger mycket data lagrat på RAM-minnet. Jag har dock aldrig lekt med det tidigare och har ingen aning om det hjälper. Men att prova fungerar ju alltid. :-)
Citera
2008-06-26, 01:53
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3zk
Att windows är bäst när det gäller uptime, det vet jag inte riktigt om jag håller med om. :-)
Det har jag aldrig påstått heller, bara det att jag inte orkar bry mig om att göra om allting på nytt (eftersom det är jävligt onödigt att köra Wine), så jag håller mig till mitt Windows
Citera
2008-06-26, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor_Bly
Det har jag aldrig påstått heller, bara det att jag inte orkar bry mig om att göra om allting på nytt (eftersom det är jävligt onödigt att köra Wine), så jag håller mig till mitt Windows

Citat:
Som vi alla vet så är ju Windows XP världens bästa operativsystem vad gäller upptid.

nehe ne, du påstod aldrig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in