Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-13, 23:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Det känns helt meningslöst att upprepa mej själv.
Därför hänvisar jag bara tillbaka till det jag redan skrivit i denna tråd.
Citera
2003-08-14, 17:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Citat:
Ursprungligen postat av MonoMan
Forumen är inte det som bygger Flashback.
Flashback började som ett fanzine, utvecklades till en tidning och slog till slut ut sina vingar och blev en nättidskrift.
Jag kanske är ensam om att se forumen som ett bihang till Flashback (om än ett understundom jävligt underhållande dylikt), men jag hävdar fortfarande, att själva fundamentet är den här tidskriften.
Am I wrong?

Helt korrekt!

Flashback är i grunden en tryckt tidning.
Allt annat är kompliment. Du har helt rätt!

admin

Ett extremt stort komplement då. Ca 80 forumavdelningar och jag såg nå´n siffra på 55000 reggade nick. Har tidningen ens i närheten av så många prenumeranter?
MAO forumet har växt till något som står stadigt på egna ben, även om jag håller med om att tidningen och forumet har två olika funktioner. Men även om man nu frikopplar tidningen och forumet, varför ändå inte låta tidningens ide om att makthavare inte ska sitta och bestämma vad folk ska läsa och skriva genomsyra även forumet.
Citera
2003-08-14, 18:27
Medlem
Securions avatar
Citat:
Men även om man nu frikopplar tidningen och forumet, varför ändå inte låta tidningens ide om att makthavare inte ska sitta och bestämma vad folk ska läsa och skriva genomsyra även forumet.

Typ anarki på forumet? Bort med alla moderatorer?
Det skulle ta två veckor, sen skulle forumet ha förvandlats till det dagis det var innan det antogs moderatorer. Ett gäng 13-14 åringar skulle överrösta alla andra med könsord och spam. Precis som på den "gamla goda" tiden...
Citera
2003-08-14, 22:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Angående att folk tidigare i tråden tyckte att Flashback är högervriden: Min åsikt är att det Flashback bygger på är total yttrandefrihet och i övriga politiska ställningstaganden är flashback oberoende.

Men de budskap som är politiskt korrekta tas redan upp så mycket i vanliga medier, så därför kommer inläggen här alltid spegla motsatsen till det politiskt korrekta. Och det staten anser vara minst korrekt och motarbeter mest i dagsläget är ju extremhögern, prostution mm vilket då får mest utrymme här i stället. Men om vi istället hade ett högerextremt samhälle skulle vänsteråsikterna dominera här. För Flashback i sig är nog varken för eller mot någon politisk åsikt utan ska bara vara ett neutralt forum där alla åsikter kan och ska disskuteras öppet.
Citera
2003-08-14, 22:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Håller däremot med om "klipp och klistra" de senaste tiden.

Men jag är glad att höra från admin att ni kämpar på och att bättringar är på väg. Ni ska ha ett stort tack för allt er slit under åren.
Citera
2003-08-15, 05:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Citat:
Men även om man nu frikopplar tidningen och forumet, varför ändå inte låta tidningens ide om att makthavare inte ska sitta och bestämma vad folk ska läsa och skriva genomsyra även forumet.

Det skulle ta två veckor, sen skulle forumet ha förvandlats till det dagis det var innan det antogs moderatorer. Ett gäng 13-14 åringar skulle överrösta alla andra med könsord och spam. Precis som på den "gamla goda" tiden...

Eller kanske en gyllene medelväg, moddarna taggar ner några hekto och slutar dela ut varningar för småsaker.
Har tidigare nämt att jag gillar Diesels sätt att moderatera. Och om man kikar in på "Kriminologi" så ser man han är en av väldigt få mods som inte har en regellista stor som en A4sida. Det funkar ändå på något konstigt sätt :roll: och ingen klagar. Man KAN ju invända att en massa regler på en avdelning som primärt handlar om att bryta mot reglerna vore en smula hyckleri. Men ändå, Diesel rules!
Citera
2003-08-15, 23:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Citat:

Folk som vill debattera helt fritt kan ju med fördel posta annonymt till
alt.flashback (eller vilken annan grupp som helst).

Eller va?
Citera
2003-08-21, 01:01
äldre konto (old)
Ej medlem
moderatorer

moderatorerna är ett nödvändigt ont.
det är bara att acceptera.
jämför med domare i en fotbollsmatch - du kanske inte är överens med hur de dömer, men om de inte fanns där, ja då kunde inte matchen överhuvudtaget spelas.
fanns inte moderatorerna så skulle man med största sannolikhet kunna stänga ner detta forum inom en vecka.
som man ju gjort förut.
Citera
2003-08-21, 01:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayan
Jag tycker inte HMF borde gälla på Flashback.

Vad gäller i England om HMF? Är det inte där servern står?
Citera
2003-08-21, 03:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yopapa
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayan
Jag tycker inte HMF borde gälla på Flashback.

Vad gäller i England om HMF? Är det inte där servern står?

Drömmen skulle vara att ha den i ett land där det inte finns risk för åtal vad folk än skriver här.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in