2008-06-25, 13:47
Medlem
CapFevers avatar
jag tnkte gra en partition p enhet "C" men nr jag r p disk hanteraren och ska hger klicka r "utka volym" gr (gr alts inte att vlja)
jag har givevi lst runt en hel del men har inte ftt ngot bra svar hur jag ska gra och varfr det blir som det blir.?
Citera
2008-06-25, 14:21
Medlem
X_surfers avatar
Tror inte att det gr att utka just systempartitionen med det inbyggda verktyget i Vista, men prova med Parted Magic (NEJ jag menar inte partition magic)
http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php

har du tillrckligt med oallokerat (ledigt) diskutrymme d?
Citera
2008-06-25, 15:12
Medlem
CapFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Tror inte att det gr att utka just systempartitionen med det inbyggda verktyget i Vista, men prova med Parted Magic (NEJ jag menar inte partition magic)
http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php

har du tillrckligt med oallokerat (ledigt) diskutrymme d?

jag ska testa det dr! tack tack!
det r en 160 gigare och jag har 111 gig ledigt, det borde vl rcka?
Citera
2008-06-25, 17:51
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapFever
nr jag r p disk hanteraren och ska hger klicka r "utka volym" gr (gr alts inte att vlja)

Du ska inte utka volymen, utan minska den. D fr du ett oallokerat utrymme ver, som du kan skapa en ny partition av.

Generellt r dock disk- och partitionsmanipulering smidigare i trejdepartsprogram, till exempel det som freslagits ovan.
Citera
2008-06-25, 19:05
Medlem
CapFevers avatar
ahh ok det lter klokt! det gr ju att gra med windows vista i diskhanteraren, men r det att av rekomendera eller?
och om jag ska ha ett tredjede program som verktyg vad ska jag d vlja bland den ovanstende lken. det fins ngon som heter usb/pxe/pxe muliti?

och jag r ingen macgyver nr det gller datorer men jag ska bli! om ni lr mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in