2008-06-26, 21:58
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Från början var forumet utformat för att representera marginaliserade åsikter.
Det är bra.
Men att försöket att representera både förövaren och offert på samma forum är patetiskt.

Men varför ställer du förövaren och offret mot varandra i valet av forum? Det kan ju faktiskt tänkas att även pedofiler vill diskutera matlagning och att nazister kan tänkas intressera sig för familjeliv (och tyvärr också att pedofiler kan ha familj).

Med "förövare" och "offer" tar du dig friheten att göra en uppdelning som jag inte känner igen Flashback i. Ledordet har ju alltid varit yttrandefrihet för alla, sen är det upp till var och en att avgöra om man vill vara förövare eller offer eller något annat.
Citera
2008-06-27, 03:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag tycker det är schysst att Flashback är så brett och täcker upp typ precis allt som man kan vilja disskutera om.
Ifall jag blir farsa i framtiden så hade hellre skapat en tråd på FB än att bli medlem i familjeliv eller något sånt där skit med massa tokiga morsor.
Citera
2008-06-27, 03:41
Medlem
mmmickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jo, men det är idiotiskt.

Det är inte idiotiskt, det är flashback i all sin glans.
Citera
2008-06-27, 05:07
Medlem
moondawns avatar
nä
Citera
2008-06-27, 05:30
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Håller inte med. Jag gillar bredden. Här kan man verkligen diskutera allt!

håller med totalt, bredd är det vi behöver i samhället. inte trångsynthet.
Citera
2008-06-27, 14:46
Bannlyst
Epic fail.
Citera
2008-06-27, 15:35
Medlem
Lantbruks avatar
Håller absolut inte med TS.

Det finns ju viss kritik mot att flashback håller på att tappa sin underground-touch genom att bjuda in även icke-kontroversiella åsikter.

Håller inte med, bredden är fenomenal.

Att nazister, knarkare, trötta mammor, pedofiler, religösa och vanliga svenssons m.m. m.m. kan diskutera "under samma tak" är fantastiskt.

Leve flashback!!!

Mvh
Citera
2008-06-27, 16:06
Medlem
TEOs avatar
Håller inte med TS.

Till er som tycker att det inte är kontroversiella frågor i vissa delar av FB så tänk om. Familjelivsfrågor på FB är lååångt ifrån famlijelivsfrågor på familjeliv t.ex. Här disskuterar vi sanningen, nåja men nästan i varje fall
Citera
2008-06-27, 16:07
Medlem
M.Skillts avatar
Ett av Flashbacks syfte är ju att vara en enorm källa till kunskap, och ju bredare forumet blir desto större kunskapskälla blir det. Så jag kan endast se fördelar med att man hela tiden breddar forumet, underförutsättning att man hinner med och fylla på med moderatorer, för utan dessa får vi en kunskapskälla som innehåller en massa infantila inlägg som - bajs bajs bajs. Och hela tanken faller platt, men som det är idag så fungerar det mycket bra, även om man måste tänka på att inte ta allt som skrivs som någon sanning, utan alltid kolla mot andra fakta.

/micke
Citera
2008-06-27, 19:27
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
personligen tycker jag man borde slå ihop alla dom forumen
Dagens jävla garvis.
Tack!
Citera
2008-06-27, 20:40
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag ser egentligen bara en nackdel med att forumet blir brett, och det är att takhöjden samt bredden sänks till följd av det, på grund av att:

Moderatorer rekryteras inte helt ovanligt bland folk som är vettiga, följer reglerna och som är engagerade i olika ämnen. När moderatorer börjar rekryteras från delar som Barn och fritid, och därefter kan börja lobba i omröstningar internt, när det gäller gränsdragningar och straff samt olika forums framtid, samt när de uppnår majoritet och tillåts tjata hål i huvudet på andra moderatorer av "underground"-delarna, när fler och fler delar börjar bedömas som trams eller omoraliska, så drar dessa mods, och forumet som helhet går mot PK och tappar därmed sin bredd.

Så länge som moderatorer och admin är medvetna om detta och motverkar det, så ser jag inga problem.
Precis, det är enda risken som jag ser det. Flashback måste se till att familjelivarna som hittar hit inte får sin vilja igenom när de börjar gnälla om allt omoraliskt som förekommer.

Jag litar på admin men risken finns att dessa individer lyckas ta sig ända in till Outlaw och därifrån lura i honom en massa strunt.

Jag anser inte att det skett än.
Citera
2008-06-28, 00:22
Medlem
moderatswings avatar
Utan meningsmotståndare finns ju inget att diskutera.
Vad vore sossar utan moderater?
Veganer utan köttätare?
Hustrumisshandlare utan feminister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in