2008-06-25, 05:13
Medlem
MrFingals avatar
Godmorgon!

I brist p annat denna ljuvliga afton fick jag fr mig att se vilka roliga uppdateringar det fanns p Windows Update. Dr upptcker jag att det finns 9 viktiga uppdateringar att hmta samt ett flertal valfri uppdateringar. Lite mrkligt tycker jag eftersom jag har p automatisk hmtning och uppdatering. Jag klickar p hmta uppdateringar och fr ett felmeddelande att vissa uppdateringar installerades inte tillsammans med felkod 80256008.

Windows Hjlp och support pekar p Background Intelligent Transfer Service och Windows Event Log.

I Windows Event Log ser allt ut som det ska enligt supporten. Nr jag dremot brjar titta lite nrmare p Background Intelligent Transfer Service ser jag att den inte r igng ven fast jag har automatisk start. S jag provar att starta manuellt och fr d felmeddelandet "Fel 1075: Den beroende tjnsten finns inte eller r markerad fr borttagning".

Jag har skt p Google dr jag funnit en del lnkar som jag testat, bland annat http://www.alltomxp.se/index.php?opt...sk=view&id=632 men till ingen nytta.

Senaste gngen jag lyckades uppdatera var 2008-06-06 och har sedan 2008-06-11 misslyckats varje dag.

Jag hittar inget virus med uppdaterad AVG och Hijackthis hittar inget. Ngon som har ngot frslag p hur jag ska g till vga fr att lsa mitt problem? Det gller Windows Vista 64 med SP1.

Tacksam fr svar.
Citera
2008-06-25, 19:29
Medlem
MrFingals avatar
Smygbump, problemet har inte frsvunnit n
Citera
2008-06-26, 01:51
Medlem
MrFingals avatar
Har ven testat http://support.microsoft.com/kb/939159 men den hvdar att "Background Intelligent Transfer Service (BITS) repair is not required currently."

Ingen som kan ge mig en knuff i rtt riktning?
Citera
2008-06-27, 13:34
Medlem
MrFingals avatar
Bump
Citera
2008-06-27, 18:46
Medlem
Den hr gller iofs inte Vista, men man vet ju aldrig. Kanske funkar?

http://support.microsoft.com/kb/8390...=1173&sid=1215
Citera
2008-06-28, 02:53
Medlem
MrFingals avatar
Som sagt s gller ju inte det dr fr Vista s jag blir inte klokare av att lsa.

Problemet kvarstr allts.
Citera
2008-06-28, 07:55
Medlem
927s avatar
till att brja med s mste bda tjnsterna vara startade och instllda p att starta automatiskt
Citera
2008-06-28, 11:58
Medlem
MrFingals avatar
Jo visst, men problemet r ju att BITS inte vill starta fr att den r borttagen eller markerad fr borttagning.

Windows Event Log r igng s det r inga problem dr. Men BITS vgrar starta och drfr kan jag inte uppdatera mitt Vista.
Citera
2008-06-28, 12:00
Medlem
Jag vet det inte gller fr Vista, eller iallafall sger MS att det inte gller fr Vista. Men vrt att prova nnd.
Citera
2008-06-28, 12:16
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Jo visst, men problemet r ju att BITS inte vill starta fr att den r borttagen eller markerad fr borttagning.

Windows Event Log r igng s det r inga problem dr. Men BITS vgrar starta och drfr kan jag inte uppdatera mitt Vista.

men har du kollat s de tjnsterna som r beroende av bits r i gng, det funkar iaf s i xp.
detta frstr jag inget av: "den r borttagen eller markerad fr borttagning"

en ominstallation av vista borde fixa ditt problem tycker annars kan man ju tanka uppdateringrna manuellt, det kanske r ett par varje mnad (jag gr s)
Citera
2008-07-01, 04:26
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men har du kollat s de tjnsterna som r beroende av bits r i gng, det funkar iaf s i xp.
detta frstr jag inget av: "den r borttagen eller markerad fr borttagning"

en ominstallation av vista borde fixa ditt problem tycker annars kan man ju tanka uppdateringrna manuellt, det kanske r ett par varje mnad (jag gr s)

Nej jag frstr faktiskt inte heller nr den pstr att den r borttagen eller markerad fr borttagning. Jag visste inte ens att denna tjnst fanns frens jag lste Windows support. S visst det r ju mycket mjligt att jag "rkat" ta bort den, men det lter hgst osannolikt d jag inte gillar att pilla p saker som jag inte kan ngot om.

Som du sger br en ominstallation av Vista fungera s jag kommer nog gra det om jag inte hittar en lsning inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in