Godmorgon!
I brist på annat denna ljuvliga afton fick jag för mig att se vilka roliga uppdateringar det fanns på Windows Update. Där upptäcker jag att det finns 9 viktiga uppdateringar att hämta samt ett flertal valfri uppdateringar. Lite märkligt tycker jag eftersom jag har på automatisk hämtning och uppdatering. Jag klickar på hämta uppdateringar och får ett felmeddelande att vissa uppdateringar installerades inte tillsammans med felkod 80256008.
Windows Hjälp och support pekar på Background Intelligent Transfer Service och Windows Event Log.
I Windows Event Log ser allt ut som det ska enligt supporten. När jag däremot börjar titta lite närmare på Background Intelligent Transfer Service ser jag att den inte är igång även fast jag har automatisk start. Så jag provar att starta manuellt och får då felmeddelandet "Fel 1075: Den beroende tjänsten finns inte eller är markerad för borttagning".
Jag har sökt på Google där jag funnit en del länkar som jag testat, bland annat
http://www.alltomxp.se/index.php?opt...sk=view&id=632 men till ingen nytta.
Senaste gången jag lyckades uppdatera var 2008-06-06 och har sedan 2008-06-11 misslyckats varje dag.
Jag hittar inget virus med uppdaterad AVG och Hijackthis hittar inget. Någon som har något förslag på hur jag ska gå till väga för att lösa mitt problem? Det gäller Windows Vista 64 med SP1.
Tacksam för svar.