Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-24, 22:23
  #1
Medlem
FreshCheeses avatar
Är det någon som har Acrobat (8.0 i mitt fall) och som skriver ut mot den skrivaren för att generera PDF-filer?

Jag undrar hur man får Preview alternativt Acrobat att öppna filen direkt efter utskrift. I Windows så går det att kryssa för att filen ska öppnas direkt. Alternativet nu är att köra Preview genom utskriftsdialogen för att förhandsgranska hur det kommer se ut, men vill jag fortsätta att jobba med filen måste jag söka rätt på den och öppna den.
Citera
2008-06-24, 23:46
  #2
Medlem
systems avatar
Nej, det känner jag inte till. Men jag undrar.. ”leta rätt på den”? Du bestämmer väl själv var pdf-filen ska hamna då den skapats, och förslagsvis väljer du då ett vettigt ställe som du slipper leta efter – exempelvis skrivbordet.
Citera
2008-06-25, 10:19
  #3
Medlem
Mackells avatar
Skriv ut
Välj "pdf-alternativ" (rullgardinsmeny 3)
Välj "Acrobat" i menyn "Efter pdf generering"
Citera
2008-06-25, 17:43
  #4
Medlem
FreshCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Nej, det känner jag inte till. Men jag undrar.. ”leta rätt på den”? Du bestämmer väl själv var pdf-filen ska hamna då den skapats, och förslagsvis väljer du då ett vettigt ställe som du slipper leta efter – exempelvis skrivbordet.

Jo, men jag får ju ändå klicka mig fram till den. Jag vill ju ha upp den på skärmen som den ser ut - på en gång.
Citera
2008-06-25, 17:44
  #5
Medlem
FreshCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackell
Skriv ut
Välj "pdf-alternativ" (rullgardinsmeny 3)
Välj "Acrobat" i menyn "Efter pdf generering"

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback