2008-06-24, 21:38
Medlem
TB-303s avatar
Jag får detta meddelande när jag stänger av min dator.

http://i10.tinypic.com/33wr6gz.jpg

Det spelar ingen roll om jag inte trycker på något, datorn stänger av sig ändå. Jag har ingen diskettstation i datorn vilket förbryllar ännu mer. Det senaste jag gjort är att installera NOD32. Kan det ha påverkat något? Det fungerar perfekt på min andra dator.
Citera
2008-06-24, 21:51
Medlem
Carbonites avatar
Vilket windows är det?
Du kanske kan gå in på enhetshanteraren och kolla om du har någon diskettstation där (vilket du inte borde ha) och om du då kan inaktivera den.
Citera
2008-06-24, 21:56
Medlem
TB-303s avatar
Glömde skriva, det är Win XP. Ja, eller kanske något i BIOS som strular. Det kom så plötsligt bara och den har fungerat bra innan.
Citera
2008-06-24, 22:00
Medlem
xciters avatar
Ja kolla i BIOS, men om det är krångel då så borde det ju märkas när du Bootar datorn...
NOD32 ska inte ha något med det att göra.
Citera
2008-06-24, 22:35
Medlem
Fenrers avatar
Förslagsvis så kan du i felsökningssyfte prova med att avinstallera Nod32 för att se om problemet försvinner.
Citera
2008-06-25, 12:14
Medlem
TheEagle123s avatar
Jag har samma problem !!
Citera
2008-07-01, 22:36
Medlem
Carbonites avatar
haha, det har drabbat min brosa också sen en kort tid tillbaka..
Om du kommer du någon lösning posta gärna...
Kan det vara någon väldigt tråkit virus? som vill busa lite
Citera
2008-07-01, 22:43
Medlem
jag hade samma problem för några år sedan när jag hade mitt bank certifikat på diskett. När jag stängde av datorn så verkade det som att den inaktiverade diskettstationen före den avslutade mitt cert program och då kom den där rutan fram. Kanske är ett spår att börja felsökningen med?

mvh
Citera
2008-07-03, 19:15
Medlem
Funkes avatar
Det problemet hade jag förut och jag fick det efter att jag installerade Nod32. Jag löste det genom att inaktivera diskettstationen i bios.
Citera
2008-07-03, 19:20
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Haha, det där har ju jag med. Aldrig orkat bry mig om det men kanske ska ta mig en titt i BIOS då.

/Bubben
Citera
2008-07-04, 01:06
Medlem
linkuss avatar
HAHA! Det har jag lösning på!

Iaf som funkade för mig när ja hade de problemet

Start-Högerklick på Den Här Datorn-Egenskaper-Hårdvarufliken-Enhetshanteraren-Sedan ska nog diskettstation finnas där nånstans, nu ser inte jag de på min dock. Men om du hittar diskett station där, så expanderar du listan, högerklickar på enheten och väljer inaktivera!

KLART

Sedan ska de nog inte vara några problem

Säg till om detta löste problemet eller inte

EDIT
Ofta inte nån av alla 229 personer som kollat i denna tråden visste nån lösning på detta!
Lata människor
Senast redigerad av linkus 2008-07-04 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in