Citat:
Ursprungligen postat av dontpanic
Håller med på nästan samtliga punkter då jag bytte från XP till OSX och apple för några månader sen. Det jag ändå stör mig mest på är denna förbannade katalogstruktur. Jag vill ha mina mappar överst, men visar sig totalt omöjligt i OSX. Allt ligger huller om buller. Skulle någon lösa detta är det jag som skickar en tårta eller något.
Dra och släpp har jag börjat vänja mig vid, men finner fortfarande finder helt värdelöst när det gäller översikt och struktur. Utforskaren är överlägsen i detta fallet. Sen måste jag tipsa om quicksilver, jag har gömt docken och använder den aldrig.
Deras tangentbord och möss är tydliga exempel på misstaget man aldrig får begå nämligen design framför funktion. Använder hellre en en kul-mus från 80-talet än mightymouse. Och hävdar att alla som gör det bara är fanboys/girls

Det finns en lösning, jag irriterade mig enormt på det i början. Jag har kollat men hittar inte sidan där jag hittade lösningen
Det gick i alla fall ut på att man döpte om mapp-filtypen med ett mellanslag i början, då sorterar den alltid mappar överst. Ska kika lite mer om jag hittar lösningen i så fall skickar jag ett pm med länken
Till alla andra: Japp, det blir att köra OS X ett tag till, provade med bootcamp men den vägrade innstallera min slipstreamade windowsskiva

Datorn bootade om efter ompartitionering och vägrade boota över huvudtaget. Fick lov att starta från installationsskivan och återställa en backup
EDIT: Mppsorteringen:
http://www.macosxhints.com/article.p...40920153725600