Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-24, 18:37
Medlem
Ser man inte att en kommande löneinbetalning är på gång dagen innan kulorna rullar in på kontot? Jag är ganska säker på att det alltid varit så för mig vid tidigare anställningar. Nu har jag dock börjat på ett nytt jobb och har blivit lovad lön den 25:e (imorgon). Varför ser jag inte detta i min internetbank? Kan det bero på andra saker än att dom har glömt bort mig?
Citera
2008-06-24, 18:38
Medlem
Det ska väl synas oavsett varifrån kosingen kommer? Så kolla med lönekontoret om vad som gått snett?
Senast redigerad av Kivan 2008-06-24 kl. 22:45. Anledning: quote
Citera
2008-06-24, 18:42
Medlem
Da Bears avatar
Den enda bank jag har sett framtida insättningar på är Swedbank, och då har det bara varit bostadsbidrag och liknande jag har sett. Ej lönen.
Citera
2008-06-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da Bear
Den enda bank jag har sett framtida insättningar på är Swedbank, och då har det bara varit bostadsbidrag och liknande jag har sett. Ej lönen.

Åfan. Jag har Nordea och har för mig att kommande löneinbetalningar alltid har varit synliga dagen innan. Men jag kan ha fel. Det borde ju även bero på vad insättaren har för bank också kanske.
Citera
2008-06-24, 19:51
Medlem
Kan inte alla som har internetbank ta en titt på sina kontoutdrag och sedan redovisa här i tråden om morgondagens inbetalning har deklarerats! Nämn även vilken bank ni har. En sån här sak måste redas ut.
Citera
2008-06-24, 20:04
Medlem
Jag ser på min internetbank. Har Swedbank.
Citera
2008-06-24, 20:07
Medlem
Nordea, och jag ser att lönen kommer i morgon. Syns alltid runt klockan 12 dagen innan.
Citera
2008-06-24, 20:12
Medlem
Helvete. Antagligen har dom glömt mig. Skulle ha begärt pengarna rakt i näven istället. Då slipper man sånt här jidder.
Citera
2008-06-24, 20:18
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Helvete. Antagligen har dom glömt mig. Skulle ha begärt pengarna rakt i näven istället. Då slipper man sånt här jidder.
Jag ser aldrig pengarna innan om det kan vara till någon tröst. Vänta med att bli arg tills imorrn.
Citera
2008-06-24, 20:25
Medlem
Det beror på när dom lagt ordern. Har dom inte lagt den ännu, vilket de flesta lönekontor naturligtvis redan gjort, syns den inte. Lugna dig några hekto tills imorgon.
Citera
2008-06-24, 21:14
Medlem
Deaf Penguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erixall
Jag ser på min internetbank. Har Swedbank.

Samma här
Citera
2008-06-24, 21:17
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melua
Det beror på när dom lagt ordern. Har dom inte lagt den ännu, vilket de flesta lönekontor naturligtvis redan gjort, syns den inte. Lugna dig några hekto tills imorgon.

Nja, det där stämmer inte till 100%. Den avgörande faktorn är vilken bank din arbetsgivare använder sig av. Om din arbetsgivare använder sig av samma bank som du har bör du kunna se löneutbetalningen i förväg (givetvis under förutsättning att arbetsgivaren har bokfört transaktionen hos banken). Om din arbetsgivare använder en annan bank ser du ingenting i förväg av den enkla anledningen att din bank inte ser transaktionen i förväg, vilket är en förutsättning för att din bank ska kunna redovisa löneutbetalningen för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in