2008-09-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Är det bara jag som fick ett ondsint leende på läpparna när man såg Jon Dahl Tomassons besvikna min?
Han är en sån spelare jag inte kan känna någon sympati med överhuvudtaget.

Känner exakt samma sak Vem minns inte Ful-Dahl Tomassons hysschande mot den svenska publiken i em 04 efter att han gjort tidernas turmål. Förövrigt fruktansvärt harmlös igår, man såg honom ju inte överhuvudtaget. Ska han vara frontfigur i det Danmark som möter Sverige i VM-kvalet är det svårt att känna nån oro...
Citera
2008-09-19, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Känner exakt samma sak Vem minns inte Ful-Dahl Tomassons hysschande mot den svenska publiken i em 04 efter att han gjort tidernas turmål. Förövrigt fruktansvärt harmlös igår, man såg honom ju inte överhuvudtaget. Ska han vara frontfigur i det Danmark som möter Sverige i VM-kvalet är det svårt att känna nån oro...

Tack för jinxen, nu kommer Tomasson göra hattrick mot Sverige, minst. Såg inte matchen igår, men han och Makaay är ju två gamla rävar som borde kunnat ställt till det för Kalmar. Smart lirat av Kalmar. Nanne ny förbundskapten när Lagerskräck avgått 2028?
Citera
2008-09-19, 16:43
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tack för jinxen, nu kommer Tomasson göra hattrick mot Sverige, minst. Såg inte matchen igår, men han och Makaay är ju två gamla rävar som borde kunnat ställt till det för Kalmar. Smart lirat av Kalmar. Nanne ny förbundskapten när Lagerskräck avgått 2028?

Jag vill verkligen se Nanne som förbundskapten men vafan antagligen så kommer vi köra på samma bana dom närmaste 20 åren som du sa :/
Citera
2008-09-19, 17:00
Medlem
Ni som är från Kalmar, vad är anledningen till att man valt att lägga matchen på Borås Arena nu när Fredriksskans inte får användas?
Med tanke på underlag osv. Hur har man resonerat?
Citera
2008-09-19, 17:43
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Jag vill verkligen se Nanne som förbundskapten men vafan antagligen så kommer vi köra på samma bana dom närmaste 20 åren som du sa :/

Nanne kanske bara lyckas i vartannat uppdrag.. De gick kasst i HIF där han blev kickad, bra i Kalmar.. Å ska han till landslaget så kanske de går kasst igen :P

Jag tror ju inte direkt att vi har nån Mourinho där inte. Jag tar nog hellre Strömberg
Citera
2008-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €&$
Ni som är från Kalmar, vad är anledningen till att man valt att lägga matchen på Borås Arena nu när Fredriksskans inte får användas?

tycker också det är konstigt. Och är verkligen närmsta godkända arena i Borås. Borde inte både Helsingborg och Malmö samt kanske även Norrköping ligga närmre Kalmar, eller är mina geografikunskaper inte vad de borde?
Citera
2008-09-19, 18:58
Medlem
dreamstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €&$

Saxat från barometern.se:
– Det har funnits fyra alternativ som varit aktuella. Ullevi, Råsunda, Olympia i Helsingborg och Borås. Men det känns som att Borås är det bästa alternativet för oss, säger Svante Samuelsson.
Varför är det bäst?
– Vi har pratat med både Borås och Helsingborg och administrativt har det fungerat bra med båda. Det finns många punkter som känns bra med Borås, samarbetet med kommunen, biljettförsäljning och sådana saker.
Men då blir det spel på konstgräs?
– Ja och det kan nog vara positivt om det skulle vara så att vi går vidare till ett gruppspel. Då kan det bli spel i november när Helsingborg har spelat färdigt för säsongen. Och då ska de hålla igång sin plan bara för oss. Då är Borås och konstgräs ett bättre alternativ både för planens skull och ekonomiskt.
Det var smart tänkt?
– Ja, det är ju en mycket svår uppgift att ta sig vidare till gruppspelet, det är vi medvetna om. Men det är ju samtidigt inte helt omöjligt att vi tar oss dit, säger Svante Samuelsson.
Citera
2008-09-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
tycker också det är konstigt. Och är verkligen närmsta godkända arena i Borås. Borde inte både Helsingborg och Malmö samt kanske även Norrköping ligga närmre Kalmar, eller är mina geografikunskaper inte vad de borde?
Borås är iallafall närmare än Helsingborg och Malmö. Och Norrköping är nog inte UEFA godkänt.

Men kanske också psykologiskt p.g.a konstgräs? Om dom inte kan få hemmaplan, varfor inte göra det svårare för motståndarna? Kalmar har ju inget problem att spela på konstgräs.
Citera
2008-09-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Borås är iallafall närmare än Helsingborg och Malmö. Och Norrköping är nog inte UEFA godkänt.

Men kanske också psykologiskt p.g.a konstgräs? Om dom inte kan få hemmaplan, varfor inte göra det svårare för motståndarna? Kalmar har ju inget problem att spela på konstgräs.

ok, erkänner, 5 km längre till malmö än till borås från kalmar. Men det extra avståndet hade man kanske kunna ta för att få lira på perfekt naturgräs?
http://www.riksfardtjansten.se/avstand.htm

vore ytterst skumt om inte idrottsparken vore Uefa-godkänd. var ju inte mer än 16 år sen man lirade EM på den arenan...
Citera
2008-09-19, 20:03
Medlem
lanafishs avatar
Bara jag som uppmärksamma att Dusan Djuric stänkte in ett mål mot Milan? Måste vara stort för honom.
Citera
2008-09-19, 20:05
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Bara jag som uppmärksamma att Dusan Djuric stänkte in ett mål mot Milan? Måste vara stort för honom.

Står längre bak i tråden också. Trevligt för honom, tycker ändå att hans klubbval är aningen egendomligt.
Citera
2008-09-20, 08:40
Bannlyst
Riquelme, kraven på arenorna har höjts väldigt mycket på senaste tiden och många tror faktist att det är säkerheten som gör Fredriksskans oduglig för UEFAcupen. Så är faktist inte fallet, åtminstone inte fullständigt. Jag har läst någonstans att det är till största del p.g.a. avsaknad av moderniteter trådlöst internet, kontrollrum för dopingtest VIPloger och dyl. som är främsta anledningen till odugligheten hos Fredriksskans.

Att EM spelades på Idrottsparken för 16 år sedan spelar nog mindre roll faktist. Visserligen har jag aldrig besökt Idrottsparken live så jag kan ha fel.

Här är en länk på arenakraven.
http://www.svenskfotboll.se/files/%7B07BCAD38-1ED9-4CC4-86D7-E45400BE8F71%7D.pdf

Jag orkar inte direkt läsa alltihopa men kan tänka mig en hel del saker som gamle fredriksskans saknar t.ex. i artikel 15 står det att för att bli en kategoriserad som klass 3 måste det finnas parkering precis i närheten för minst 400st bussar. Ho ho ho vad långt ifrån KFF är på den punkten i dagsläget. Om det är ett absolut krav så spelar det ju ingen roll hur mycket dem renoverar för det kommer aldrig finnas sådana parkeringsmöjligheter i närheten av skansen ändå.
Senast redigerad av Sajkobeer 2008-09-20 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in