2008-08-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Desperata ord i en desperat tid.
* Varför skulle Markus Karlsson träna DIF? Vad har han presterat i tränarväg?
* Varför skulle MP bryta sitt kontrakt efter en (med Gaismått mätt) lysande säsong? Bara för att det är DIF som kallar? Inte troligt.

Däremot är detta i mina ögon spiken i kistan för en längre framtid för Siggi och Pålle i DIF. De har gjort sitt. De får säsongen ut på sig att packa väskorna. Sedan måste nytt blod in - på och utanför plan. Det här är under all kritik.
För det första vill jag se en tränare som verkligen BRYR sig om Djurgården. För det andra kan han om någon fixa till defensiven så den kanske blir allsvensk toppklass igen.
Vem skulle du vilja ha på bänken då?
Citera
2008-08-28, 20:57
Medlem
Ari.Golds avatar
Ett svenskt lag utklassar och ett annat blir utklassat. Vad finns på Sportbladets förstasida? En artikel om svenskarna i CL och om en kommunistlesbian som säger nej till Bush.

Som vanligt alltså. "Vi måste ha mer Europamatcher!" - Sen uteblir publik och media...
Citera
2008-08-28, 20:58
Medlem
hazard simpsons avatar
Kalmar spelade bra, men Gent var otroligt dåliga på avslut. Publiksiffran! Vad säger man?

Att Djurgården får stryk var väntat. Stockholmare kan inte spela i europa. men 0-5
Citera
2008-08-28, 20:59
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
För det första vill jag se en tränare som verkligen BRYR sig om Djurgården. För det andra kan han om någon fixa till defensiven så den kanske till allsvensk toppklass igen.
Vem skulle du vilja ha på bänken då?

Tror verkligen av hela mitt hjärta att så länge inte tränaren har bakgrund hos de onda så kommer denne att göra allt som denne kan för att DIF skall bli så bra som möjligt. Att denne är Djurgårdare är bara bonus. I så fall skulle man enbart rekrytera spelare som är Djurgårdare. Du hör ju själv hur löjligt det är/blir. Det är inte rimligt.

Utifrån de givna förutsättningarna skall man välja den/de tränare som man tror mest på. Om en av dessa skulle råka vara Djurgårdare och det i övrigt bedöms som att de är likvärdiga - välj då Djurgårdaren. I övrigt är det bara nonsens.

Återigen: vad har Mackan presterat som tränare? Varför skulle MP bryta sitt kontrakt med Gais när han lyckats över förväntan där?
Citera
2008-08-28, 21:01
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Inte för att jag förväntade mig seger men det här var ju en aning pinsamt. Nog för att gnaget skulle ha torskat med lika mycket men ändå.
Citera
2008-08-28, 21:08
Medlem
kicker83s avatar
FYFAN vad skönt att RBK piskade skiten ur DIF... men ärligt jag trodde det skulle bli typ 1-0 eller liknande men 5-0 det är juh för fan komiskt.
Citera
2008-08-28, 21:09
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicker83
FYFAN vad skönt att RBK piskade skiten ur DIF... men ärligt jag trodde det skulle bli typ 1-0 eller liknande men 5-0 det är juh för fan komiskt.

Ännu skönare trots resultatet är att ni varken i år eller nästa år ens spelar/kommer att kvala till spel i Europa. Yes!
Citera
2008-08-28, 21:11
Bannlyst
Enda problemet med KFFs vinst över Gent är ju att nu kommer Ingelsten och Rasmus Elm köpas av Europa i vinter

Annars var det väl Kalmariterna som visade vart skåpet ska stå.

Ingelsten gjorde 3st mål och Rasmus Elm gjorde 4 målgivande pass!

Uefa here we come!!!
Citera
Medlem
Pumpkings avatar
Hur går de egentligen för dendär supervärvningen Oremo? Landslaget känns ganska långt borta Djurgården får börja köra mer fysträning.. jag tror det är det som ger segrar ^^
Citera
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Kalmar kan fan inte vara ett svenskt lag. Mer väntat att dif skulle skämma ut sverige ännu en gång. Det var förhoppningsvis sista gången dom lirar i europa
Citera
2008-08-28, 21:13
Medlem
kicker83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Ännu skönare trots resultatet är att ni varken i år eller nästa år ens spelar/kommer att kvala till spel i Europa. Yes!

gör inte så mycke när DIF förnedras
Citera
2008-08-28, 21:14
Medlem
Salorms avatar
5-0 speglar absolut inte matchen. 2 straffmål och hade Dahlberg haft ett uns självförtroende så skulle han satt sin chans. Enrico hade en som strök stolpen osv... Fansen på plats sjöng sönder sälklubbarna i 90 minter och det var jävligt strongt att köra SFGD i slutet med 4 kassar i arslet.

Får helt enkelt säga som valfri sork_01 "Nästa år, då jävlar!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in