Man ligger fotfarande i lä i förhållande till de ~8 Kalmarsupportrar som tagit sig till Gent och dessutom gjorde vad de kunde för att bre ut sig så brett och tunnt som möjligt över läktaren.
Låter pinsamt. Har Kalmar ingen supporterklubb med medlemmar som arrangerar bortaresor vid sådana här matcher månne? Varken dyrt eller speciellt omständigt att åka till Belgien precis.
Okej, köper aldrig direktinsläpp så jag vet inte. Men det känns ju som att det borde vara väldigt lätt att inte räkna dem och bara ta pengarna?
Klart det inte stämmer till 100% men det gör det ju inte om det bara är förköp heller. Kan bli dubbelsnurr eller vad som helst. Men det är bara att inse att det inte var mer folk på råsunda igår.
Jag satt på östra i torsdags och tycker att det var jävligt bra drag från klacken trots den dåliga publiksiffran (kanske mattades av något i andra under en period men överlag så var det ju inte direkt tyst).
Den stora frågan som bör ställas så här inför returen är huruvida det var DIF som tappade sitt spel totalt under större delen av andra halvlek eller om det var Rosenborg som skärpte till sig och drog upp tempot?
Dagen efter på väg till jobbet så läste man så klart ett helt världsfrånvarande referat från matchen i City.. Ibland undrar man om reportrarna verkligen har varit på sporthändelsen eller helt enkelt skriver sin artikel utifrån TT:s version och därefter kryddar den efter eget tycke?
sa dem inte under matchen att RBK snittade 20.000 på lerkendal?
Säsongskortsinnehavarna lär väl behöva betala för att gå på matchen och sen vet jag inte hur intresset är kring en cupmatch mot DIF. Således kommer de nog inte upp i de siffrorna.
Wastå har tydligen fått hjärnhinneinflammation och lär knappast stå ikväll. Därmed lär KFF få ställa upp med Zlatan Azinović i mål. Arme grabb! Men det kan gå vägen ändå, han gjorde en hyfsad match mot Elfsborg i Svenska cupen för ett tag sen.
Tror dessvärre på respass i afton mot fjälltalibanerna , men hoppas givetvis på en eller ett par pershingmissiler i röven på de otrogna hundarna, signerad av valfri DIF-spelare.