2008-06-24, 12:17
Jag tog precis bort Vundo trojanen (tror den heter så) med Malwarebytes (läste andra trådar)
Men samma problem kvarstår. Vilket problem?
Jo detta:
Firefox/Opera/IE Segar något så kopiöst.
Kan inte söka problemlösningar på google för google strejkar, därför skriver jag här.
Varje gång jag start om datorn så kommer dataexekveringsskyddet upp och säger att den stängt ner "Utforskaren" som jag aldrig använder, men ändå.
Om jag INTE trycker bort den rutan utan låter Dataexekveringsskydds rutan vara uppe så kan jag faktiskt sitta och göra lite saker.
men om jag SKULLE trycka ner den rutan, så kommer nästa problem.
Explorer.exe har stött på problem och måste avslutas, dvs att större delen av windows hänger sig.
Jag kan gå in i aktivitetshanteraren och "Ny aktivitet > explorer.exe" men då händer bara samma sak efter 10 sekunder.
Trycker jag ner rutan "explorer.exe har stött på problem" uppstår ÄNNU ett problem.
Vilket? Jo detta, drwtsn32.exe har stött på problem.
jag har alltså 3 st problem i 1.
(När drwtsn32.exe kommer upp så hänger sig hela datorn och jag kan inte göra någonting förutom kolla runt i aktivitetshanteraren.
Åtgärder?
Har skannat datorn med malwarebytes - Nod32 (senaste uppdateringarna)
tagit bort hela vundo trojanen etc.
Men nu är jag lite irriterad för den är fortfarande inte bra.
(Windows XP Sp2)
Jag vet om att jag förmodligen ska installera om hela Windows, men de måste finnas andra lösningar också.
Tacksam för svar.
Men samma problem kvarstår. Vilket problem?
Jo detta:
Firefox/Opera/IE Segar något så kopiöst.
Kan inte söka problemlösningar på google för google strejkar, därför skriver jag här.
Varje gång jag start om datorn så kommer dataexekveringsskyddet upp och säger att den stängt ner "Utforskaren" som jag aldrig använder, men ändå.
Om jag INTE trycker bort den rutan utan låter Dataexekveringsskydds rutan vara uppe så kan jag faktiskt sitta och göra lite saker.
men om jag SKULLE trycka ner den rutan, så kommer nästa problem.
Explorer.exe har stött på problem och måste avslutas, dvs att större delen av windows hänger sig.
Jag kan gå in i aktivitetshanteraren och "Ny aktivitet > explorer.exe" men då händer bara samma sak efter 10 sekunder.
Trycker jag ner rutan "explorer.exe har stött på problem" uppstår ÄNNU ett problem.
Vilket? Jo detta, drwtsn32.exe har stött på problem.
jag har alltså 3 st problem i 1.
(När drwtsn32.exe kommer upp så hänger sig hela datorn och jag kan inte göra någonting förutom kolla runt i aktivitetshanteraren.
Åtgärder?
Har skannat datorn med malwarebytes - Nod32 (senaste uppdateringarna)
tagit bort hela vundo trojanen etc.
Men nu är jag lite irriterad för den är fortfarande inte bra.
(Windows XP Sp2)
Jag vet om att jag förmodligen ska installera om hela Windows, men de måste finnas andra lösningar också.
Tacksam för svar.