2008-06-24, 01:51
Medlem
Hej, nu känner jag suget efter något automat/halvautomatiskt gevär att skjuta lite med, och tänkte då på softairgun.

Har haft flertals softairguns förrut, dessa har dock inte varit utav den bästa kvalitéten och inte gått speciellt hårt (max 80m/s).

... Så, vad rekommenderar ni? Länka gärna till sidor med softairguns som det är bra tryck i (helst inte hobbex), och vad använder ni era softairguns till? Skjuter på burkar? Har ni kanske något tips på något roligt man kan använda dessa leksaker till?
Citera
2008-06-24, 02:27
Medlem
Snyfts avatar
SoftAirGun är skit, något för 14 åringar helt ärligt.
Citera
2008-06-24, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
SoftAirGun är skit, något för 14 åringar helt ärligt.

Konstigt att det är för 14 åringar när det är 18 års gräns att ens ha en bössa
Citera
2008-06-24, 04:11
Medlem
Emokaninens avatar
Bara för att man har alltid varit en liten ligist så använde jag så gott som alltid min soft till att skjuta på oskyldigt folk, nu kommer jag antagligen få höra nån moralpredikan, so be it..

Ingen har ju direkt dött av att få en soft-kula på sig direkt, och nej, jag har aldrig skjutit nån i ansiktet

Alla har vi väl vårt sätt att roa oss på, och detta är ett roligt sätt att roa sig på. Alltid lika roligt att få nån förbannad äldre herre/kvinna efter sig skrikandes.

Och har inte Teknikmagasinet en del softisar, kollat där?
Senast redigerad av Emokaninen 2008-06-24 kl. 04:23.
Citera
2008-06-24, 04:21
Medlem
Frinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Konstigt att det är för 14 åringar när det är 18 års gräns att ens ha en bössa
Det är 18 års-gräns på både folköl och tigerraketer också, så vad är din poäng?
Citera
2008-06-24, 04:32
Medlem
Fiffelquists avatar
personligen anser jag att man kan ha ganska kul med softairguns, fast då skall man ägna sig åt hobbyn airsoft. Jag har iofs tröttnat på det som det ser ut just nu, men förstår att folk kan tycka det är kul.

Airsoft är för att beskriva det väldigt simpelt "paintball med softairguns och vissa rollspelsinslag"

i denna tråden så är det någon lirare som fått tag på en bössa (alltså inte någon hobbex eller teknikmagasinetskit utan en "riktig" softairgun). det finns massa nyttiga länkar som kan vara värda att kolla på
https://www.flashback.org/showthread.php?t=343074

detta är en svensk återförsäljare som säljer softairguns
http://www.roligt.nu
och det här är en återförsäljare som har hongkong som sin bas
http://www.wgcshop.com

har personligen handlat av båda och har inte haft några problem.
är lite seg just nu.. men har du några frågor så går det bra att skicka ett Pm eller fråga i tråden
Citera
2008-06-24, 04:56
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Jag kopte ett airsoft pumphagelgevar till lillgrabben, i tron att det var en helt ofarlig leksak. Jag tog ut den for att prova, hittade en full coca-colaburk som frugan stallt pa altanen och tyckte det kunde vara ett lampligt mal. Jag tankte att det pa sin hojd skulle bli en liten buckla, men till min stora overraskning gick skottet rakt igenom sa colan sprutade at alla hall. Sa jag skulle garna vilja ha en helautomatisk airsoft med samma tryck, man skulle nog kunna ha mycket kul med den aven om man ar aldre an 14.

En san har var det jag kopte: http://www.airsplat.com/Items/AR-DE-M47-B2.htm. Och lasersiktet passade faktiskt pa min Glock, vilket var en trevlig bonus...
Citera
2008-06-24, 06:12
Medlem
Vill du skjuta på burkar så köp ett Baikal Drozd kolsyregevär. 30 skotts mag, kan ställas på single shot, 3-burst och 6-burst (+full auto om du är händig).
Att få till en utgångshastighet på 170 m/s är inga problem. Lagligheten är tveksam i detta utförandet men det går att hitta på webshoppar lite varstanns och även begagnade på svenska forum. Tror du får ge 2-3000:-
Citera
2008-06-24, 08:02
Medlem
Cloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Vill du skjuta på burkar så köp ett Baikal Drozd kolsyregevär. 30 skotts mag, kan ställas på single shot, 3-burst och 6-burst (+full auto om du är händig).
Att få till en utgångshastighet på 170 m/s är inga problem. Lagligheten är tveksam i detta utförandet men det går att hitta på webshoppar lite varstanns och även begagnade på svenska forum. Tror du får ge 2-3000:-

Precis vad jag tänkte skriva, softairgun är lite mer för de små barnen känns det som. Köp ett kolsyregevär istället om du är skjutsugen
Citera
2008-06-24, 09:22
Medlem
Mordiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clouds
Precis vad jag tänkte skriva, softairgun är lite mer för de små barnen känns det som. Köp ett kolsyregevär istället om du är skjutsugen

kolsyre gevär är väl inga roliga, då måste man ju köpa nya kolsyrepatroner, och vem fan orkar det? köp ett luftgevär istället!
Citera
2008-06-24, 09:56
Medlem
Krafses avatar
Hehe, ja alltså det är ju inget direkt klös i grejerna (såvida du inte drar ut fjädern så att den trycker hårdare, vilket gör maskineriet ohållbart) men jääävligt roligt att skjuta på folk, det roade vi oss med i grundskolan.
Men visst gör det lite ont, så skjut absolut inte mot ansiktet på folk, om en sån där rackare träffar ett öga på tillräckligt nära håll så går kulan antagligen in i ögat.
Citera
2008-06-24, 10:00
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Hehe, ja alltså det är ju inget direkt klös i grejerna (såvida du inte drar ut fjädern så att den trycker hårdare, vilket gör maskineriet ohållbart) men jääävligt roligt att skjuta på folk, det roade vi oss med i grundskolan.
Men visst gör det lite ont, så skjut absolut inte mot ansiktet på folk, om en sån där rackare träffar ett öga på tillräckligt nära håll så går kulan antagligen in i ögat.

Jag kommer ihåg att min bror blev skjuten under ögat utav vår granne med sin gamla softairgun. Såret var helt runt och fint och jag lovar att han fick ett hett blåmärke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in