2008-06-23, 23:45
Medlem
Tooners avatar
Med samma TV har jag haft 3 olika grafikkort (alla med kretsar från nvidia) och jag har haft samma problem varje gång.

Problemet är att bilden blir svart/vit. Jag vet exakt vad felet beror på, av någon anledning förväntar sig TV:n en komposit-signal till svideo-porten (den har en egen svideo-ingång).

Med första grafikkortet använda jag TV-tool för att ändra signalen på svideo-utgången till komposit (vilket resulterade i perfekt färgbild), med andra grafikkortet gick den inställningen att göra direkt i nvidias drivrutiner.

Nu är jag inne på tredje grafikkortet och tv-tool finns inte längre och i nvidias drivrutiner går det inte längre att ställa in komposit signal (den känner av att det är svideo som används och inget annat går att välja).

Det är väl antagligen TV:n som ska ställas om, men detta har jag aldrig lyckats med och nu är dessutom fjärrkontrollen borta.

Någon som har en aning om hur man kan åstadkomma detta med nvidias drivrutiner? Alltså ställa om svideon så att den skickar en komposit-signal. Finns det några tredjepartsprogram?

Jag vet att det inte beror på felaktiga sladdar etc.

(jag använder Windows Vista)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in