2008-06-23, 19:34
Medlem
b0gfettos avatar
Det har startats några hundra trådar nu sen sommarlovet börjat av nyreggade användare som inte vet hur man använder "sök", och därmed skapat trådar som funnits hur länge som helst.
Antar att dom inte har tillräckligt med vett att läsa i den här delen, men hur ska vi få dom att förstå att man kan använda sökfunktionen?
(Jag RP:ar ofta, det behöver ni inte påpeka).
Man ser direkt på rubriken att det är nån nyreggad som slutat högstadiet direkt, men att säga "SÖÖÖK" verkar inte fungera då man ser flera trådar av samma person om ett ämne som redan har behandlats.
Några tips?
Citera
2008-06-23, 19:44
Medlem
Ung_Fascists avatar
Finns väl inget lätt sätt för detta. Tror inte att det bara är "ungarna". Händer alla då och då.
Citera
2008-06-23, 20:00
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung_Fascist
Finns väl inget lätt sätt för detta. Tror inte att det bara är "ungarna". Händer alla då och då.

Om du tittar på när folk reggade sig och hur många trådar dessa skapar så är just dom ett "problem".
Citera
2008-06-23, 20:05
Medlem
haywards avatar
Kan man inte inkludera ett slags quiz i registreringsprocessen? Typ:

1. Då du undrar någonting, vad är det första du gör?
a) Skapar en ny tråd.
b) Söker, finner eventuellt och postar i så fall i en redan existerande tråd.
c) blabla
2. Hur söker man?
a) blabla
b) blabla
etc och utan rätt svar på frågorna nekas man medlemsskap?
Citera
2008-06-23, 20:07
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Om du tittar på när folk reggade sig och hur många trådar dessa skapar så är just dom ett "problem".
Jag har ofta problem att hitta rätt trådar och inte är jag en nyreggad snorvalp, det är svårt att hitta rätt sökterm för att få relevanta träffar, sen vill man heller inte alltid bumpa en gammal tråd, om man anser att det tillför med att skapa en ny tråd så gör man det istället. Detta problem existerar på alla forum och det finns ingen lösning, live with it...
Citera
2008-06-23, 20:16
Medlem
Att alla användare skall tänka efter och söka innan de startar en ny tråd är ett mission impossible och det kommer aldrig att bli så.
Citera
2008-06-23, 20:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Hur vore det att leva som man lär?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=90715
Citera
2008-06-23, 20:21
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Jag tycker väl att det nog vore lämpligt om det när man trycker på trådstartsknappen kunde tipsas om att det är lämpligt att söka innan man startar en ny tråd.
Citera
2008-06-23, 20:27
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Jag tycker väl att det nog vore lämpligt om det när man trycker på trådstartsknappen kunde tipsas om att det är lämpligt att söka innan man startar en ny tråd.
Låter som en bra idé.
Citera
2008-06-23, 20:41
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv

Mycket bra idé!
Citera
2008-06-23, 22:14
Medlem
Eller så kan man ha en bakgrund i textrutan när man postar där det står att man ska söka?
Citera
2008-06-23, 22:31
Medlem
Akdrs avatar
x antal inlägg innan du får starta tråd? Eller att man måste söka 1 gång innan man ens får tillgång till "Ny tråd"-knappen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in