2008-06-23, 18:06
Medlem
Captain Colors avatar
Hej

Nu ska jag starta om datorn som den var nr vi fick den men nr avinstallationen har pgtt ett tag ppnas en ruta som sger att installations-CDn ligger i fel lsare och jag uppmanas att byta till den andra lsaren. Problemet r att vi har bytt original DVD-lsaren mot en ny DVD-RW-lsare (och brnnare) och denna r tydligen inte intlld fr installations-CDns lshastighet. Det hade ju varit enkelt att bara g in och ndra lshastigheten men grejen r att jag nu efter det frsta misslyckade ominstallationsfrsket kan jag inte starta datorn. Om jag plockar ut skivan och frsker starta om fastar jag i ett fnster som sger:

Verifying DMI Pool Data ..........
Boot from ATAPI CD-rom : Failure ...
Boot from ATAPI CD-rom : Failure ...

Om jag stoppar i skivan och frsker igen upprepas samma procedur.

Hur ska jag gra fr att installera om min dator?
Citera
2008-06-23, 19:33
Medlem
Jag tycker det lter som om skivan du frsker boota upp frn inte fungerar helt, eller r trasig.
Har du provat i bda lsarna?
Citera
2008-06-24, 14:05
Medlem
Captain Colors avatar
Jo, jag har provat i bda lsarna. I den ena sger den ifrn direkt (original CD-brnnaren) och i den andra (den nya DVD-brnnaren) pbrjar den avinstallationen men hejdar sig efter 30-40% och d kommer den p att skivan inte r rtt anpassad fr den lshastigheten eller nt snt.
Citera
2008-06-29, 20:15
Medlem
Captain Colors avatar
Har nu provat att brnna ner ett annat op-system att installera p gammeldatorn istllet. Datorn reagerar dock likadant som om ingen skiva satt i lsaren verhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in