Nu ska jag starta om datorn som den var nr vi fick den men nr avinstallationen har pgtt ett tag ppnas en ruta som sger att installations-CDn ligger i fel lsare och jag uppmanas att byta till den andra lsaren. Problemet r att vi har bytt original DVD-lsaren mot en ny DVD-RW-lsare (och brnnare) och denna r tydligen inte intlld fr installations-CDns lshastighet. Det hade ju varit enkelt att bara g in och ndra lshastigheten men grejen r att jag nu efter det frsta misslyckade ominstallationsfrsket kan jag inte starta datorn. Om jag plockar ut skivan och frsker starta om fastar jag i ett fnster som sger:
Verifying DMI Pool Data ..........
Boot from ATAPI CD-rom : Failure ...
Boot from ATAPI CD-rom : Failure ...
Om jag stoppar i skivan och frsker igen upprepas samma procedur.
Jo, jag har provat i bda lsarna. I den ena sger den ifrn direkt (original CD-brnnaren) och i den andra (den nya DVD-brnnaren) pbrjar den avinstallationen men hejdar sig efter 30-40% och d kommer den p att skivan inte r rtt anpassad fr den lshastigheten eller nt snt.
Har nu provat att brnna ner ett annat op-system att installera p gammeldatorn istllet. Datorn reagerar dock likadant som om ingen skiva satt i lsaren verhuvudtaget.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!