Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-23, 13:43
Medlem
Förklara vad dessa två är.. vad dom gör osv.. :P läst att dessa två är olika. Men inte kunnat få reda på mer än att clean messenger tar bort sådant man ej vill se. Så man väljer själv vad som ska tas bort från msn rutan? Kan man göra något mer? och somsagt, vad är A-patch?
Citera
2008-06-23, 13:46
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
Förklara vad dessa två är.. vad dom gör osv.. :P läst att dessa två är olika. Men inte kunnat få reda på mer än att clean messenger tar bort sådant man ej vill se. Så man väljer själv vad som ska tas bort från msn rutan? Kan man göra något mer? och somsagt, vad är A-patch?

Jag vet vad A-patch gör, det gör så man kan valfritt tabort olika delar från msn, som t.ex. Reklamen.
Citera
2008-06-23, 14:39
Medlem
epenefrins avatar
Det är för utseendet på ditt messenger. Det "döljer" olika saker. Dock tar det inte bort det. Men ditt msn blir garanterat snyggare och mer bekvämt
Citera
2008-06-23, 14:40
Medlem
miloudots avatar
Citat:

Min forskning med hjälp av hackingverktyget "Google" gick till så här :

Jag skrev in www.google.com i adressfältet och i den lilla sökrutan där skrev jag "a-patch msn", ser ut så här :

http://www.google.se/search?hl=sv&q=a.patch+msn&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

Vilket gav mig en länk till tillverkaren av mjukvaran där dom för övrigt oxå förklarar vad man använder den till :

http://apatch.org/

Varsågod, hoppas att jag tillredställde dina frågor med de rätta svaren, eller iaf en fingervisning i hur man kan göra för att få svar utan att behöva besvära andra med muppiga frågor.

Peace.
Senast redigerad av miloudot 2008-06-23 kl. 14:42.
Citera
2008-06-24, 00:03
Medlem
Jotack.. jag har sökt... och jag fick troja viruset. Så jag vill inte söka efter dom där "clean messenger" mer..
Citera
2008-06-24, 00:13
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Jotack.. jag har sökt... och jag fick troja viruset. Så jag vill inte söka efter dom där "clean messenger" mer..

Skippa explorer så tror jag du slipper oroa dig i fortsättningen
Citera
2008-06-24, 07:56
Medlem
Hur går det till då? Om det finns virus på någon sida man går in i så får man väl det endå även om man ej har explorer?
Citera
2008-06-24, 14:03
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Hur går det till då? Om det finns virus på någon sida man går in i så får man väl det endå även om man ej har explorer?

Nae...

Om du följer dessa enkla steg så är du säker och kan klicka runt i stort sett hur du vill utan att du behöver oroa dig för att saker skall installera sig själva :

Först installerar du Firefox 3.0.

Sen installerar du följande tillägg :

NoScript 1.6.9.3

Adblock Plus 0.7.5.5

Adblock Filterset.G Updater

Nu har den en webläsare som inte kör otillåtna script eller visar reklam och annat tjaffs.

Sen kan du tänka på att egentligen behöver du inte ens ett virusprogram om du kör den här uppsättningen och surfar runt med sunt förnuft, det finns nämligen inte mycket virus som hamnar på datorn av sig självt, men du ska självklart ha ett virusprogram.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in