• 1
  • 2
2008-06-25, 01:15
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoolie
Det är inbyggt på moderkortet..
Funkade drivarna?
Citera
2008-06-25, 16:50
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Funkade drivarna?

nej :s
Citera
2008-06-25, 18:07
Medlem
jabbe91s avatar
Okej! Är nog exakt samma problem som jag hade. Problemet uppstår tor jag när du installerar service paketen före drivrutinerna till ljudet. Jag lösde de genom att uppgradera till vista. FUNGERAR PERFEKT . Jag tycker du ska göra det så slipper du skiten.
Citera
2008-06-26, 10:51
Medlem
KönsKlass avatar
Tycker det är onödigt att uppgradera till Vista bara för att få igång ljudkortet. Jag har samma ljudkort och kör det helt utan problem på XP.
Jag googlade lite på hans felmeddelande och hittade några som haft samma problem.

Du kan ju testa det här tipset.
Länk
Citera
2008-06-26, 12:12
Medlem
Drivrutinproblem eller vad?

Hallå,
Jag har följande dator specs:
LATITUDE D630 : INTEL CORE 2 DUO T7250 (2,00GHz)
DISPLAY : 14.1'' WXGA (1280X800) WIDE AS
MEMORY : 2048MB (2X1024MB) 667MHZ DDR2 S
HARD DRIVE : 120GB (5400 RPM) SERIAL ATA

Jag kör Windows Vista Buisness med SP 1. 32 bit Operating System
Jag kör IE, Firefox, Outlook, Excel, Skype, MSN, Zonealarm och så Musikspelaren Billy och det är här "mecket" kommer då musiken väldigt ofta "laggar" och hackar.

Jag har även problem med att enbart köra musik via Billy, IE eller Firefox, VLC etc. Alltså trots att jag stängt av alla andra program så "laggar" ljudet.

1. Hur få ljudet att flyta på normalt som det ska?

Mailade även dell om detta och de pratade något om CODEC men handlar inte det om grafiken? Har testat köra senaste drivrutiner från Dell:s hemsida men samma problem alltjämt...

tusen tack på förhand!
Citera
2008-06-26, 17:40
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Tycker det är onödigt att uppgradera till Vista bara för att få igång ljudkortet. Jag har samma ljudkort och kör det helt utan problem på XP.
Jag googlade lite på hans felmeddelande och hittade några som haft samma problem.

Du kan ju testa det här tipset.
Länk

DU ANAR INTE HUR MKT JAG ÄLSKAR DEJ JUST NU! Firar segern med Ulf lundell- ohlala jag vill ha dej

HERREGUD VA SKÖNT !!!
Citera
2008-06-26, 17:51
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoolie
DU ANAR INTE HUR MKT JAG ÄLSKAR DEJ JUST NU! Firar segern med Ulf lundell- ohlala jag vill ha dej

HERREGUD VA SKÖNT !!!
Skönt att det funkar nu då.
Citera
2008-06-26, 18:19
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Skönt att det funkar nu då.

högsta volym tack ännu en gång
Citera
2008-07-04, 19:32
Medlem
Hejsan

Jag har samma problem som Hoolie hade men när jag försöker med den där guiden så går det inte avinstallera enheten, se bild. Snälla hjälp mig blir galen utan ljud!
Bild: http://www.speedyshare.com/757188875.html
Glömde säga att jag har ett MSI moderkort med intergrerat ljudkort. Drivrutinerna som är på skivan är "Realtek High Definition Audio (2.32) R1.66".
Jag har också testat ladda hem drivrutiner från internet och prova men det är samma fel hela tiden.
Senast redigerad av Judion 2008-07-04 kl. 19:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in