Okej! r nog exakt samma problem som jag hade. Problemet uppstr tor jag nr du installerar service paketen fre drivrutinerna till ljudet. Jag lsde de genom att uppgradera till vista. FUNGERAR PERFEKT . Jag tycker du ska gra det s slipper du skiten.
Tycker det r ondigt att uppgradera till Vista bara fr att f igng ljudkortet. Jag har samma ljudkort och kr det helt utan problem p XP.
Jag googlade lite p hans felmeddelande och hittade ngra som haft samma problem.
Hall,
Jag har fljande dator specs:
LATITUDE D630 : INTEL CORE 2 DUO T7250 (2,00GHz)
DISPLAY : 14.1'' WXGA (1280X800) WIDE AS
MEMORY : 2048MB (2X1024MB) 667MHZ DDR2 S
HARD DRIVE : 120GB (5400 RPM) SERIAL ATA
Jag kr Windows Vista Buisness med SP 1. 32 bit Operating System
Jag kr IE, Firefox, Outlook, Excel, Skype, MSN, Zonealarm och s Musikspelaren Billy och det r hr "mecket" kommer d musiken vldigt ofta "laggar" och hackar.
Jag har ven problem med att enbart kra musik via Billy, IE eller Firefox, VLC etc. Allts trots att jag stngt av alla andra program s "laggar" ljudet.
1. Hur f ljudet att flyta p normalt som det ska?
Mailade ven dell om detta och de pratade ngot om CODEC men handlar inte det om grafiken? Har testat kra senaste drivrutiner frn Dell:s hemsida men samma problem alltjmt...
Tycker det r ondigt att uppgradera till Vista bara fr att f igng ljudkortet. Jag har samma ljudkort och kr det helt utan problem p XP.
Jag googlade lite p hans felmeddelande och hittade ngra som haft samma problem.
Jag har samma problem som Hoolie hade men nr jag frsker med den dr guiden s gr det inte avinstallera enheten, se bild. Snlla hjlp mig blir galen utan ljud!
Bild: http://www.speedyshare.com/757188875.html
Glmde sga att jag har ett MSI moderkort med intergrerat ljudkort. Drivrutinerna som r p skivan r "Realtek High Definition Audio (2.32) R1.66".
Jag har ocks testat ladda hem drivrutiner frn internet och prova men det r samma fel hela tiden.
Senast redigerad av Judion 2008-07-04 kl. 19:58.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!