2008-06-22, 14:50
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Hej, jag vet inte om jag hamnade i rätt tråd, men flytta den om inte annat TACK!

Nu är det såhär att det åskade igår och jag drog genast ut strömkablarna från datorn, men inte nätverkskabeln ur telefonjacket.

Sen efter det slutat så kopplade jag in allt igen, allt funkade som vanligt, datorn, internet, ALLT!

Efter en stund så fick jag en freeze och började datorn tjuta "Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" typ , jag vet inte om jag gjorde något speciellt på datorn, höll på att spela "Frets on fire" iaf. Och jag stängde av datorn efter några sekunder, sen när jag ska starta den igen så går den igång och sen låter det 6 eller 7 varningsljud från datorn och sen händer det inget mer ;S

Snälla hjälp mig!
Tack på förhand.
Citera
2008-06-22, 14:54
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonmaster978
Hej, jag vet inte om jag hamnade i rätt tråd, men flytta den om inte annat TACK!

Nu är det såhär att det åskade igår och jag drog genast ut strömkablarna från datorn, men inte nätverkskabeln ur telefonjacket.

Sen efter det slutat så kopplade jag in allt igen, allt funkade som vanligt, datorn, internet, ALLT!

Efter en stund så fick jag en freeze och började datorn tjuta "Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" typ , jag vet inte om jag gjorde något speciellt på datorn, höll på att spela "Frets on fire" iaf. Och jag stängde av datorn efter några sekunder, sen när jag ska starta den igen så går den igång och sen låter det 6 eller 7 varningsljud från datorn och sen händer det inget mer ;S

Snälla hjälp mig!
Tack på förhand.
Beroende på BIOS så kan signalerna tala om vad som är fel. Kolla i manualen till moderkortet om du har någon.
Citera
2008-06-22, 15:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lokaliserar ljudet efter denna tabell.

http://www.computerhope.com/beep.htm
Citera
2008-06-22, 15:36
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lokaliserar ljudet efter denna tabell.

http://www.computerhope.com/beep.htm

har fått fram att det är 8 beep's

Är inte så grym på sånt här, men fick fram

"Display memory Read/Write test failure" efter tabellen, vad kan felet sitta?
Citera
2008-06-22, 15:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Öva lite på engelskan

Display memory Read/Write test failure
The motherboard cannot write to the frame buffer of your video card. Something is either wrong with the video card, with the video card memory, or the motherboard. Btw if the system continues to boot this is not unusual: this is not a stop error code.
Citera
2008-06-22, 15:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:

Låter som grafikkortet lagt av.
Citera
2008-06-22, 15:48
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Låter som grafikkortet lagt av.

Så datorn borde gå igång ingen om jag byter ut grafikkortet ?

Jag har ett gammalt grafikkort med en likadan sockel, är dett en bra ide att testa byta ?
Citera
2008-06-22, 15:49
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Oj, råka skriva ett till meddelande
Citera
2008-06-22, 16:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Så datorn borde gå igång ingen om jag byter ut grafikkortet ?

Jag har ett gammalt grafikkort med en likadan sockel, är dett en bra ide att testa byta ?

Det skadar inte att prova.
Citera
2008-06-22, 16:54
Medlem
Jolle103s avatar
Hade ett väldigt snarligt problem med min dator när jag körde med två länkade grafikkort
Citera
2008-06-26, 14:10
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Jag har inte testat att byta grafikkortet, men jag testade att bara koppla skärmen och nätaggregatet, då gick skiten igång utan problem, och då var det inte ett enda pip, förut har det alltid pipit 2ggr, har inte lagt märke till det.

Kan det vara så att det har brunnit något i nätaggregatet så den orkar bara hålla uppe skärmen och datorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in