Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-22, 14:29
Medlem
Så var man då tillbaka efter en veckas semester från Flashback. Anledningen till min varning var att jag skrev ett inlägg om att ett många gånger bannat troll avslöjat sig i ett pm till mig, men det fick man visst inte göra. Trollet blev avstängt och även avslöjat i Feedback, men min varning kvarstod. Hur kommer det sig? Såväl admin som ett flertal moderatorer har ju gång på gång sagt att är man bannad så har man inga rättigheter på Flashback. Så hur är det egentligen, har troll samma rättigheter som alla andra på Flashback eller inte?
Citera
2008-06-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Så var man då tillbaka efter en veckas semester från Flashback. Anledningen till min varning var att jag skrev ett inlägg om att ett många gånger bannat troll avslöjat sig i ett pm till mig, men det fick man visst inte göra. Trollet blev avstängt och även avslöjat i Feedback, men min varning kvarstod. Hur kommer det sig? Såväl admin som ett flertal moderatorer har ju gång på gång sagt att är man bannad så har man inga rättigheter på Flashback. Så hur är det egentligen, har troll samma rättigheter som alla andra på Flashback eller inte?

När du har sådan information om en annan användare så skall du skicka en RP eller ett PM till en moderator med den informationen, du får aldrig publicera sådan information om en annan användare publikt på forumet, troll eller ej.
Citera
2008-06-22, 14:56
Medlem
Jag tror att det är nya tider, att avslöja ett "Flashback-troll" räknas numera ovillkorligen som en outning.
Citera
2008-06-22, 15:28
Medlem
UnderwearMans avatar
Störtskön topic

Självklart skall troll ha samma rättigheter som alla andra. Vi sitter på ett annonymt internetforum och jag tror inte det finns någon här som inte vinklat sanningen lite för att få sin internetkuk att växa. Dom som går till överdrift skall kastas ut men samtidigt så är dom lika mycket medlemar och skall följa samma regler som dig.
Citera
2008-06-22, 17:48
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Jag kommer att outa FlashX varje gång han kommer tillbaka - men från och med nu får jag väl göra det via pm, till en moderator.
Ja du får väl se till att hålla dig till regelverket du också så ska du se att det går bra, hoppas du tagit lärdom av det här nu..
Citera
2008-06-22, 22:06
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag kommer att outa FlashX varje gång han kommer tillbaka - men från och med nu får jag väl göra det via pm, till en moderator.
Så mycket enklare om du läst reglerna istället för att behöva lära dig den hårda vägen. Men men... Nu är allt glömt och förlåtet och du kan fortsätta jaga FlashX

/micke
Citera
2008-06-23, 00:57
Moderator
tobess avatar
Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Anonymiteten garanteras på Flashback. Den som publicerar andra användares personuppgifter, IP-nummer, eller inlägg med tydligt uppsåt att avslöja en annan användare riskerar avstängning. Hot om avslöjande, i inlägg eller i PM, är också förbjudet, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

(min fetstil)

Det är alltså inte tillåtet att sammankoppla konton publikt. Troll eller inte.

Att det publicerats i feedback eller i varningar & bannlysningar av moderator är dock tillåtet.

Misstankar om troll ska alltså alltid tas via PM med moderator. Sammankopplar man konton publikt riskerar man varning eller bannlysning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in