Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-21, 18:58
Bannlyst
Ja, inte nog med att det är ett tramsforum. Om man nu tramsar på ett sätt som inte uppskattas av alla så är det alltså ett regelbrott? Själva grunden för FB är att alla ska få utrycka sig hur stötande det än är, det är själva saken med FB som gör det så bra. Mitt i detta finns det alltså en ö av intolerans som heter Laidback, en forumdel för dom utvalda som måste passera två gränser för att ens kunna delta.

Där får det tramsas hur mycket som helst, såvida man är rätt person. Att vara elak är ok om man är rätt person. LB är allt som FB inte är, dvs ren skit. Att dessutom få reda på att tillsägelser för trams i tramsforumet leder till riktiga varningar är inte bara horribelt utan också vidrigt då själva forumet LB går ut på att tramsa och moderatorerna är totalt enväldiga.

Att få en tillsägelse eller liknande som kan påverka den seriösa delen av det här forumet i en del som inte ens bör finnas är så totalt jävla borta att det knappt är sant.

Det jag vill ha fram är att en tillsägelse i LB inte ska ha något värde förutom vid en eventuell bannlysning ifrån LB.
2008-06-21, 19:04
Medlem
M.Skillts avatar
Varför då?

Man ska väl för fasiken klara av att hålla sig till topic eller gällande regelverk även fast man är aktiv i Laidback.

/micke
2008-06-21, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Varför då?

Man ska väl för fasiken klara av att hålla sig till topic eller gällande regelverk även fast man är aktiv i Laidback.

/micke

Du menar att man ska hålla sig till topic i ett forum där det är tillåtet att gå OT och liknande? Det är alltså ett krav att man håller sig till topic i LB?

Är du för att gula kort i fotboll ska även ge rättsliga konsekvenser förresten?
2008-06-21, 19:08
Medlem
tjaboooos avatar
Hur orkar du hålla på egentligen ?

Citat:
Det jag vill ha fram är att en tillsägelse i LB inte ska ha något värde förutom vid en eventuell bannlysning ifrån LB.
Laidback skulle aldrig funka med dom regler du försöker påtvinga administrationen att ha där, laidback är ingen rättighet det är ett privilegium för dom som följer reglerna och sköter sej.

EDIT:
Tatt en titt på dom tillsägelser som delats ut och ser inget fel med nån av dom.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-06-21 kl. 19:13.
2008-06-21, 19:11
Medlem
Megalomanias avatar
Riktlinjer och regler

Citat:
Alla trådar ska ha ett topic som ska följas. De regler som gäller i övriga forumet gäller även i laidback, även om det är högre i tak och mindre krav på seriositet.
Det här kan ju knappast komma som en blixt från klar himmel.
2008-06-21, 19:13
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du menar att man ska hålla sig till topic i ett forum där det är tillåtet att gå OT och liknande? Det är alltså ett krav att man håller sig till topic i LB?

Är du för att gula kort i fotboll ska även ge rättsliga konsekvenser förresten?
Man kan få rättsliga efterspel om man inte sköter sig på planen, tex så är det inte ok att dela ut en armbåge och det kan ge både gult kort och en anmälan om försök till misshandel.

Men utan att gå allt för mycket ot, så finns det ett klart och tydligt definierat regelverk som du ska agera utifrån.

/micke
2008-06-21, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

Laidback skulle aldrig funka med dom regler du försöker påtvinga administrationen att ha där, laidback är ingen rättighet det är ett privilegium för dom som följer reglerna och sköter sej.

Lead by example, är något som skulle fungera extremt bra. LB är den forumdelen som är gjord för att tramsa i, sen att jag absolut inte är värst men ändå straffas direkt är en annan intressant sak. Varför är maktmissbruk så accepterat nuförtiden?

Exempel

Användare skriver bajs
Användare 2 skriver bajs

båda har gjort precis lika mycket i sin karriär på forumet, men pga personliga åsikter så straffas användare 2 men inte användare 1.

Varför är det ok?
2008-06-21, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Riktlinjer och regler

Det här kan ju knappast komma som en blixt från klar himmel.

Nej, men det är ju bevisligen inte så. Det kan man med lätthet se om man spenderar en 5 minuter i det forumet i olika trådar.
2008-06-21, 19:16
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Lead by example, är något som skulle fungera extremt bra. LB är den forumdelen som är gjord för att tramsa i, sen att jag absolut inte är värst men ändå straffas direkt är en annan intressant sak. Varför är maktmissbruk så accepterat nuförtiden?

Exempel

Användare skriver bajs
Användare 2 skriver bajs

båda har gjort precis lika mycket i sin karriär på forumet, men pga personliga åsikter så straffas användare 2 men inte användare 1.

Varför är det ok?

För att du själv har nämnt ditt uppsåt med att skriva i Laidback. Om du inte kommer ihåg det så kan du ta och läsa i din gamla tråd.
2008-06-21, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

EDIT:
Tatt en titt på dom tillsägelser som delats ut och ser inget fel med nån av dom.

Nu tänkte jag inte på mina egna tillsägelser, utan mer hur ett tramsforum kan ha samma sorts myndighet som dom seriösa forumen.
2008-06-21, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Man kan få rättsliga efterspel om man inte sköter sig på planen, tex så är det inte ok att dela ut en armbåge och det kan ge både gult kort och en anmälan om försök till misshandel.

Men utan att gå allt för mycket ot, så finns det ett klart och tydligt definierat regelverk som du ska agera utifrån.

/micke

Det är sant, men inte får man något rättsligt efterspel eller ens kunna riskera det för att skjuta iväg bollen? För att fortsätta det exemplet så handlar det då om att efter ett viss antal gula kort så skulle personen ifråga få ett rättsligt straff, det är ju horribelt? Eller håller du inte med?
2008-06-21, 19:19
Bannlyst
Citat:
Nu tänkte jag inte på mina egna tillsägelser, utan mer hur ett tramsforum kan ha samma sorts myndighet som dom seriösa forumen.
Varför hänger du i LB om det är så jävla dåligt?
Det är ju ganska lätt att låta bli eller? Men du har nog ett ganska effektivt sätt att reta modsen på...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in