• 1
  • 2
2008-06-21, 17:53
Medlem
Hej.

Jag har fått nåt konstigt på datorn misstänker att det är virus.

Längst nere i höger hörn så är det 2 "bilder" den ena säger nåt hela tiden (se bild).
Då och då hoppar det fram där det står någonting (se undre delen på bilden).

Det är Jävligt irriterande att behöva stänga ner allt skit som hoppar fram varannan minut. Nån som vet vad jag ska göra?

http://img294.imageshack.us/my.php?i...emviruspc4.png

Tack på förhand
MVH JonExt.

Ps. Jag kan inte mycket om datorer så förklara gärna enkelt.
Citera
2008-06-21, 17:55
Bannlyst
Prova instalera anti virus, tex nod32 samnt spybot search and destroy. Det löser problemet med lite tur..
Citera
2008-06-21, 19:22
Medlem
927s avatar
superantispyware är vad du behöver, glöm inte att uppdatera programmet innan du scannar med det

om du är på sajt och det står att du behöver en codec för att se en filmsnutt så är det fejk (och kan va en orsak till att du fått detta problem)
Citera
2008-06-21, 20:30
Medlem
Ok, tack så mycket. Har fixat AVG och Spybot Search and Destroy. Se om det hjälper. Fick det förmodligen när jag skulle ladda ner ett crack till ett spel
Citera
2008-06-21, 20:37
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Windows

/Mod
Citera
2008-06-21, 20:54
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonext
Ok, tack så mycket. Har fixat AVG och Spybot Search and Destroy. Se om det hjälper. Fick det förmodligen när jag skulle ladda ner ett crack till ett spel

det är inget farligt att ladda ner saker i ting men man ska noga med vilka filer man kör, heter en fil tex crack.exe så lär det inte va själva cracket
Citera
2008-06-21, 22:24
Medlem
rökbombs avatar
Har själv haft samma virus, hittade det med NOD32 och fick fram destinationen (där .exe'n som den kör ifrån låg). Bootade i felsäkertläge och tog bort, och så var det klart. Tror de ska ligga under något med "net****" i sökvägen "C:/Program/". Hoppas du hittar det, annars hjälper jag dig gärna få fram vad viruset heter (med lite forskning i ämnet går allt ). Lycka till
Citera
2008-06-22, 00:00
Medlem
Tack för att alla engagerar sig så mycker, ska ladda ner NOD32. Googlar eller så finns det väl på piratebay. Updaterar med info sen.

//Jonext
Citera
2008-06-23, 17:52
Medlem
Hittade det och fick bort det, men nu har jag märkt av ytterligare en sak...

Passar på att ta upp det när jag ändå har en tråd. Mitt internet har blivit EXTREMT segt tar minst en minut att ladda upp flashbacks startsida! Så jag tänkte göra en systemåterställning ca en vecka tillbaks men det går ej, någon som vet varför?
Har för mig någon har sagt att man bara kan dra tillbaks datorn till de datum då den blivit uppdaterad, men jag koommer ju givetvis inte ihåg vilket datum det var, kan man se det någonstans?

//Jonext
Citera
2008-06-23, 20:14
Medlem
TheEagle123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonext
Hittade det och fick bort det, men nu har jag märkt av ytterligare en sak...

Passar på att ta upp det när jag ändå har en tråd. Mitt internet har blivit EXTREMT segt tar minst en minut att ladda upp flashbacks startsida! Så jag tänkte göra en systemåterställning ca en vecka tillbaks men det går ej, någon som vet varför?
Har för mig någon har sagt att man bara kan dra tillbaks datorn till de datum då den blivit uppdaterad, men jag koommer ju givetvis inte ihåg vilket datum det var, kan man se det någonstans?

//Jonext
Om du kör router kanske det är någon som laddar ner??
Citera
2008-06-23, 20:47
Medlem
Ja, jag använder router. Och det är ingen annan som laddar ner nåt. Det blev såhär efter att jag laddade ner lite saker. Det kom precis efter att jag laddat ner no-cd crack till ett spel, sammtidigt kom också det där andra.

Pappa hade lika dant innan men han gjorde en systemåterställning på datorn så blev det bra igen. Han provade typ 30ggr för att hitta ett datum som det gick att ställa tillbaks datorn på.
Citera
2008-06-23, 21:23
Medlem
Bara lånar tråden lite snabbt. Jag sitter på en bärbar och behöver ett antivirus. Har varit dum nog att köra utan. Vilket är det bästa? Antar att det knappast är norton?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in