2008-06-21, 14:54
Medlem
Köpte ett par jeans i onsdags på rea, i butiken tyckte jag att dom satt perfekt osv. Sedan när jag kommer hem och ska sätta på mig så märker jag att dom sitter helvetiskt dåligt, finns det någonting man kan göra för att kanske få byta mot andra varor eller kanske klippa sönder jeansen lite snyggt och kräva tillbaka pengarna?
Citera
2008-06-21, 15:06
Medlem
antagonistens avatar
Det bästa du kan göra är väl att ta jättestora steg i trappor el. något liknande för att försöka spräcka sömmarna i grenen, sedan säger du t.ex. att det hände när du skulle huka dig ner.
Citera
2008-06-21, 15:41
Medlem
Slav3rs avatar
Det är väl inget återköp/reklamation på REA varor?
Citera
2008-06-21, 15:46
Medlem
Vamoss avatar
Jeans töjer alltid ut sig lite, gå in dom.
Citera
2008-06-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Jeans töjer alltid ut sig lite, gå in dom.

Det är det som är problemet. Dom är inte för små utan för stora o sitter helvetes dåligt
Citera
2008-06-21, 16:36
Medlem
Du borde lära dig av misstaget och gå vidare i livet. Att försöka kringgå systemet är inget du bör göra som vana.
www.konsumentverket.se
Citera
2008-06-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wunderbar
Det är det som är problemet. Dom är inte för små utan för stora o sitter helvetes dåligt

Gå upp i vikt
Nej, men det finns inte mycket att göra! Tyvärr, men försök att lämna tillbaka dem. Kan ju alltid funka om du har väldigt tur.

Har själv suttit i din sits, mina två senaste jeansköp har varit felköp
Citera
2008-06-21, 18:35
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wunderbar

Jaha, då går det nog inte att göra så mycket åt det
Citera
2008-06-21, 18:46
Medlem
helvete dåååååååå........ får väl försöka iaf
Citera
2008-06-21, 18:47
Medlem
Krymp eller sälj

Tips 1. Om bara lite för stora kan hjälpa om du tvättar i 90° grader så att dom krymper. Är dock olika beroende på tyg. Mest krymper typ otvättade, one-wash, rinse o dyl medan andra är "tvättade o färdigkrympta".

Vad för märke och modell köpte du?

Tips 2. Sälj dom på Tradera eller Blocket.
Citera
2008-06-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lene_85
Tips 1. Om bara lite för stora kan hjälpa om du tvättar i 90° grader så att dom krymper. Är dock olika beroende på tyg. Mest krymper typ otvättade, one-wash, rinse o dyl medan andra är "tvättade o färdigkrympta".

Vad för märke och modell köpte du?

Tips 2. Sälj dom på Tradera eller Blocket.

Replay och Diesel. Kan återkomma med modeller senare
Citera
2008-06-23, 13:32
Medlem
jandis avatar
testa att krympa dom som någon sagt, eller sy in dom om det funkar, annars brukar det vara ganska lätt att sälja märkesjeans på tradera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in