Finns ingen inställning som gör att det är möjligt att kopiera låtar från ipoden till datorn, dock finns det program som ipodcopy som uppfyller ditt behov.
Senast redigerad av Kivan 2008-10-13 kl. 21:30.
Anledning: #2 post quote
Jo, jag vet att det finns program som gör det. men han hade inget sånt program vad jag vet utan att itunes bara kopierade låtarna automatiskt in till hans bibliotek. finns det någon som vet något om det eller var det ett program inblandat?
Senast redigerad av Jeaspo 2008-06-21 kl. 14:33.
Det låter som något som skulle kunna utföras med hjälp av Automator (och något hjälpprogram, exempelvis Senuti eller Ipodcopy). Prova att googla lite så kanske du hittar något färdigt script att ladda hem.
Tjena, jag har precis köpt min första Ipod. Menar ni att det inte går att överföra musik från sin Ipod till sin dator OM man inte har instalerat skivan på samma dator?
Alltså, det går bara att köra över låter från sin Ipod som man har köpt via Istore?
Nej har inte med skivan att göra, det går aldrig att föra över musiken från iPoden till datorn per default.
Det krävs ett 3dje parts program för detta.
(Ja jag vet, om man aktiverar dolda filer, osv kan man detta, men per default som iTunes.)
Sen kan man aktivera manuellt stöd på iPoden, formattera den för Windows iTunes, så kan man dra musik TILL ipoden från olika datorer, ink, Mac och PC.
Men, sök, detta har blir diskuterat en massa, och finns även om ni söker på Apple's hemsida.. Jag blir så trött på att folk vill att man ska svara på deras trådar, ge hjälp (helst på sekunden) utan att folk gör något på eget initiativ såsom att söka i Forum och på Supportsidor.