2009-06-28, 06:08
Medlem
Tapthiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageR
Jag är med 90% chans säker på att de micrar sina burgare om man kommer sent en kväll när det är mindre folk. På dagarna under lunchtid så ser jag aldrig att de micrar burgarna, men som sagt framåt småtimmarna när det kommer fyllegäster så slänger de in en gammal burgare i micron.
Så du har alltså sett själv att dom micrar burgarna? vilken jävla skam!!
Citera
2009-06-28, 12:08
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageR
Jag är med 90% chans säker på att de micrar sina burgare om man kommer sent en kväll när det är mindre folk. På dagarna under lunchtid så ser jag aldrig att de micrar burgarna, men som sagt framåt småtimmarna när det kommer fyllegäster så slänger de in en gammal burgare i micron.

Det låter ju väldigt troligt
Om man nu är lat och inte orkar hålla tempot så gör man nog hellre massa färdiga burgare som får ligga, än att ta in en burgare och micra den.
Läs hela tråden pucko.
Citera
2009-12-26, 16:17
Medlem
Berglins avatar
Tyckar att BK stadigt tappat kvalitet de senaste 10 åren. Iaf på restaurangerna i Stockholm. Smakar verkligen micrad sunkburgare nu för tiden. Det brukar osa nymicrat om brödet och köttet. Allt som oftast får man dessutom benflisor i köttet

Åt senast idag en Agnus på Nacka Forum, den ska vara deras lyxburgare... Det såg ut som nån hade våldfört sig på burgaren och det smakade svampigt, processat, micrat skit

De enda burgarna som inte smakar mer eller mindre micrat är de i baguettbröd, de känns fortfarande fräscha.

För 10 år sen var det bra mycket bättre kvalitet på burgarna, då var det faktiskt riktigt gott på BK.
Citera
2009-12-27, 22:55
Medlem
Jag jobbade på BK för ett par år sedan. Hamburgarna micras ett par sekunder för att osten ska smältas, inte för att värma upp dom. BK's hamburgare får bara ligga på hotplaten i 5 eller 10 minuter (minns inte exakt) till skillnad från Donken som har 1h som gräns.
Citera
2009-12-27, 22:57
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repett
Jag jobbade på BK för ett par år sedan. Hamburgarna micras ett par sekunder för att osten ska smältas, inte för att värma upp dom. BK's hamburgare får bara ligga på hotplaten i 5 eller 10 minuter (minns inte exakt) till skillnad från Donken som har 1h som gräns.

Vad pratar du om? Vilken Hotplate?
Förklara dig!
Citera
2009-12-27, 23:03
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Vad pratar du om? Vilken Hotplate?
Förklara dig!

Först grillar man hamburgaren, lägger den på underbrödet, lägger all dressing och annat på överbrödet. Underbrödet med hamburgaren åker in i micron (industrimicro) i 2-4 sekunder för att döda eventuella bakterier och smälta osten. När detta är klart slår man ihop bröden och lägger ut den på den varma plattan där hamburgaren får ligga i max 10 minuter. Efter det kastas den.

Hotplate är således plattan som hamburgaren ligger på fram tills dess att kassapersonalen tar och ger dig den.
Citera
2009-12-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Först grillar man hamburgaren, lägger den på underbrödet, lägger all dressing och annat på överbrödet. Underbrödet med hamburgaren åker in i micron (industrimicro) i 2-4 sekunder för att döda eventuella bakterier och smälta osten. När detta är klart slår man ihop bröden och lägger ut den på den varma plattan där hamburgaren får ligga i max 10 minuter. Efter det kastas den.

Hotplate är således plattan som hamburgaren ligger på fram tills dess att kassapersonalen tar och ger dig den.

Den får då inte iaf ligga 1h på Donken, som Repett skrev.
Och varför behöver man micra burgaren för att få osten att smälta? Är inte burgaren så pass varm att den sköter det själv?

Nej, micron är där eftersom man inte kan ha massa burgare färdiga som på Donken eftersom man har så pass dåligt tryck. Och man kan inte köra på beställning för då knasar det rejält när det väl dyker upp folk.

Sen är det ingen micro som lagar maten utan det är en som värmer upp den efter det att den tillagats och lagts undan i en plastbunke i vänta på beställning.
Citera
2009-12-27, 23:12
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze

Jo tack Jag vet allt detta, hade han läst tråden så har jag skrivit målande beskrivningar om hur Burger Kings system fungerar och varför maten ska värmas innan. Och det han kallar hotplate är ett slags "värmeskåp" med lampor, och där får vissa burgare i sortimentet ligga i tio minuter.
Men där måste jag påpeka att det används allt mer sällan, och burgarna görs mer och mer på beställning.
Citera
2009-12-27, 23:27
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Den får då inte iaf ligga 1h på Donken, som Repett skrev.
Och varför behöver man micra burgaren för att få osten att smälta? Är inte burgaren så pass varm att den sköter det själv?

Nej, micron är där eftersom man inte kan ha massa burgare färdiga som på Donken eftersom man har så pass dåligt tryck. Och man kan inte köra på beställning för då knasar det rejält när det väl dyker upp folk.

Sen är det ingen micro som lagar maten utan det är en som värmer upp den efter det att den tillagats och lagts undan i en plastbunke i vänta på beställning.

Nej, köttet är inte tillräckligt varmt. Eftersom grönsakerna/osten/dressingen eller majonäsen om du så vill är kalla så måste man nästan parera med värme för att du som gäst inte ska få en burgare som du upplever som kall när du kommer till bordet.

Micron är där för att Burger King inte VILL ha massa burgare färdiga som ligger och gosar till sig i det 75 gradiga "värmeskåpet". Burger King har i regel inte sämre tryck än Mc Donalds. Och jag har själv fått höra flera gäster som säger oj vad fort det gick.

Jag kan nog känna att Svenskar över lag är väldigt Mc Donalds-fierade. Flera gånger om dagen i en kassa på Burger King får man höra Happy Meal, Mc Nuggets osv:P. Men även kommentarer som: Det dröjer en stund eller? Har ni ingenting färdigt? Jag tar det du har färdigt.
Jag vet att det går att göra burgarna på beställning, det tar inte längre tid än 30 sekunder för en rutinerad medarbetare att göra en Whopper. Och på dessa 30 sekunder så hinner knappt gästen slå koden till kortet.
Citera
2009-12-27, 23:28
Medlem
c0nfuseds avatar
Svar Ja, dom micrar hamburgare, har sett det med mina egna ögon
Citera
2009-12-27, 23:31
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Svar Ja, dom micrar hamburgare, har sett det med mina egna ögon

Så är det! Jag har micrat mängder av burgare med egna händer Ätit dom har jag gjort också.
Vi har nog redan konstaterat att det är så nu va?
Citera
2009-12-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Nej, köttet är inte tillräckligt varmt. Eftersom grönsakerna/osten/dressingen eller majonäsen om du så vill är kalla så måste man nästan parera med värme för att du som gäst inte ska få en burgare som du upplever som kall när du kommer till bordet.

Micron är där för att Burger King inte VILL ha massa burgare färdiga som ligger och gosar till sig i det 75 gradiga "värmeskåpet". Burger King har i regel inte sämre tryck än Mc Donalds. Och jag har själv fått höra flera gäster som säger oj vad fort det gick.
Jag kan nog känna att Svenskar över lag är väldigt Mc Donalds-fierade. Flera gånger om dagen i en kassa på Burger King får man höra Happy Meal, Mc Nuggets osv:P. Men även kommentarer som: Det dröjer en stund eller? Har ni ingenting färdigt? Jag tar det du har färdigt.
Jag vet att det går att göra burgarna på beställning, det tar inte längre tid än 30 sekunder för en rutinerad medarbetare att göra en Whopper. Och på dessa 30 sekunder så hinner knappt gästen slå koden till kortet.

För att ni kör med den där micron. Hur lång tid skulle det ta om ni inte hade den. Förmodligen lika lång tid som på MAX.

Varken grönsakerna/osten/dressingen eller majonäsen är kall på McD. Dom ska förvaras i kylskåp men inte under tiden på dressbordet. Just för att inte kyla ner burgaren.

Och osten ligger direkt på burgaren på Donkens samtliga burgare som har ost. Och när köttet kommer ifrån grillen så finns det fan inget kallt salladsblad i världen som inte kan få osten att smälta då.

Och vad följer med köttet in i micron? Är det hela burgaren som åker in eller är det bara köttet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in