Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Den får då inte iaf ligga 1h på Donken, som Repett skrev.
Och varför behöver man micra burgaren för att få osten att smälta? Är inte burgaren så pass varm att den sköter det själv?
Nej, micron är där eftersom man inte kan ha massa burgare färdiga som på Donken eftersom man har så pass dåligt tryck. Och man kan inte köra på beställning för då knasar det rejält när det väl dyker upp folk.
Sen är det ingen micro som lagar maten utan det är en som värmer upp den efter det att den tillagats och lagts undan i en plastbunke i vänta på beställning.
Nej, köttet är inte tillräckligt varmt. Eftersom grönsakerna/osten/dressingen eller majonäsen om du så vill är kalla så måste man nästan parera med värme för att du som gäst inte ska få en burgare som du upplever som kall när du kommer till bordet.
Micron är där för att Burger King inte VILL ha massa burgare färdiga som ligger och gosar till sig i det 75 gradiga "värmeskåpet". Burger King har i regel inte sämre tryck än Mc Donalds. Och jag har själv fått höra flera gäster som säger oj vad fort det gick.
Jag kan nog känna att Svenskar över lag är väldigt Mc Donalds-fierade. Flera gånger om dagen i en kassa på Burger King får man höra Happy Meal, Mc Nuggets osv:P. Men även kommentarer som: Det dröjer en stund eller? Har ni ingenting färdigt? Jag tar det du har färdigt.
Jag vet att det går att göra burgarna på beställning, det tar inte längre tid än 30 sekunder för en rutinerad medarbetare att göra en Whopper. Och på dessa 30 sekunder så hinner knappt gästen slå koden till kortet.