2008-06-23, 22:35
Bannlyst
Skulle kunna tänka mig att det är Birgitta Stenberg. Hon har skrivit en rad grova porrnoveller.
Citera
2008-06-23, 22:42
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Skulle kunna tänka mig att det är Birgitta Stenberg. Hon har skrivit en rad grova porrnoveller.

Den är för enkel, finns ingen anledning för henne att skriva under pseudonym när hon redan är/varit aktiv i genren...tycker jag varjefall.
,
Citera
2008-06-23, 22:55
Medlem
HolySimons avatar
Jonna är bara en spekulation. Det finns många c-journalister som vill upp. Att skriva under pseudonym är ju ett sätt att haussa sig själv. Klart det blir ett antiklimax när man får reda på vem det är. Men de vill att man ska spekulera. Det kan mycket väl vara Ranelid, trots att förlaget skrev författarinna.
Citera
2008-06-23, 23:43
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Jonna är bara en spekulation. Det finns många c-journalister som vill upp. Att skriva under pseudonym är ju ett sätt att haussa sig själv. Klart det blir ett antiklimax när man får reda på vem det är. Men de vill att man ska spekulera. Det kan mycket väl vara Ranelid, trots att förlaget skrev författarinna.

Denna ska ju vara känd och det är ju knappast C-gänget men å andra sidan så kalla ju D-kändisar för enorma kändisar så vem vet...

Håller det helt klart öpppet att det kan vara en man som är den kände författarinnan men jag har en artikel i bakhuvudet som jag läste för 2-3 år sen då det skrevs om en namngiven författarinna som sades hålla på med nåt som skulle förvåna och hon höll på spåna om att släppa den under pseudonym. Kan ha varit svammel om nåt helt annat eller så gäller det detta men attans - jag lyckas inte få fram mer än fragment ur minnet och mer än så här är det inte tyvärr. Vill minnas att det var en av våra stora men det kan vara efterhandskonstruktion..
.
Citera
2008-06-24, 00:01
Medlem
HolySimons avatar
Men vem var det som sa det, så? KOmmer du inte ihåg det?
Citera
2008-06-24, 00:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Med tanke på titlarnas tröttande platthet, Lust och Passion kan vi räkna bort varenda författarinna med lite fantasibegåvning.

Eller:

Författarinnan är fantasibegåvad men en cyniker, spekulativt inriktad på en torftig publik med enkla behov.

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-06-24, 00:05
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Men vem var det som sa det, så? KOmmer du inte ihåg det?

Nä, det är det som är så grymt....trodde väl inte det var nåt jag behövde spara i minnesbanken förstås...
.
Citera
2008-06-24, 00:06
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Med tanke på titlarnas tröttande platthet, Lust och Passion kan vi räkna bort varenda författarinna med lite fantasibegåvning.

Eller:

Författarinnan är fantasibegåvad men en cyniker, spekulativt inriktad på en torftig publik med enkla behov.

Sven-Gustaf Staake

Haha, Linda Skugge?!
.
Citera
2008-06-24, 00:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Haha, Linda Skugge?!
.

Skulle inte Skugge försöka vara lite mer av en retsticka? Hon skulle inte ha varit sexigare än sådär, men nåt hyss borde hon kunna hitta på.
Citera
2008-06-24, 15:46
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Skulle inte Skugge försöka vara lite mer av en retsticka? Hon skulle inte ha varit sexigare än sådär, men nåt hyss borde hon kunna hitta på.

Hon har ju "mammafierats" vilket syntes tydligt i hennes blogg och krönikor efter sista barnet så retstickegenen tvingades kapitulera lite. Jag har inte läst några av Clras mästerverk så jag vet inte hur mkt "retsex" man kan finna men det du skrev "Författarinnan är fantasibegåvad men en cyniker, spekulativt inriktad på en torftig publik med enkla behov." tycker jag passar in på Linda Skugge. Därmed inte sagt att jag tror det är hon...jag har större författarinnor än så som tänkbara kandidater.
.
Citera
2008-06-24, 17:36
Bannlyst
Bodil Malmsten?
Citera
2008-06-24, 19:06
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Bodil Malmsten?

Personligen har jag svårt att tro det men å andra sidan så sade jag i början av tråden att det nog är den vi minst väntar oss.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in