2008-06-20, 15:06
Medlem
Tänkte ta en vecka i Spanien i sommar för att ta en intensivkurs i spanska. Kan någon rekommendera mig en bra skola?

Följande krav:
- Ordentligt tempo - har erfarenhet av att lära språk, i väldigt högt tempo.
- Helst lite äldre grupper så man slipper de värsta glinen
- ~25 timmar schemalagt i veckan

Barcelona eller Malaga tror jag verkar trevligast.

Tackar på förhand
Citera
2008-06-20, 16:07
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Löske
... Barcelona eller Malaga tror jag verkar trevligast. ...
Sök lite på kastilianska och katalanska här på FB Språk så kommer du att se
att situationen i Barcelona skiljer sig rejält från Malaga, språket i baren etc.

Kanarieöarna kan vara trevliga och har ofta inte har inte så varmt sommartid.
Citera
2008-06-23, 01:31
Medlem
Jag var i Malaga i 3 månader under vårterminen i år och jag rekommenderar verkligen staden och området. Det var den bästa tiden i mitt liv, mycket tack vare staden. Skolan hette Malaca Instituto och var grymt bra, med väldigt duktiga lärare.

Det jag dock inte rekommenderar är en veckas intensivkurs. Man lär sig absolut INGENTING oavsett hur intensiv den är. De som kom för att stanna i två veckor brukade inte lära sig någonting så en vecka borde vara katastrof. Jag skulle mycket hellre åka på en vanlig semester isåfall. Man får mer tid för att göra roliga grejer och dessutom är det billigare.

Barcelona ska man inte åka till, tycker jag. De pratar ju sitt eget språk och har ingen riktig lust att prata på spanska. Det är ett dåligt exempel men det är nästan som att åka till Finland för att lära sig svenska.

Lycka till med ditt val!
Citera
2008-06-28, 18:40
Medlem
har läst på don quijote i spanien i fyra månader tidigare. en ganska bra skola, det är hyfsad spridning på åldrarna också. som nybörjare kommer man inte allt för långt med en vecka tyvärr - jag blev mest förvirrad av första veckan - fast då började jag helt från noll också! ett tips är ju att plugga lite på egen hand innan du åker dit för att komma igång lite. det gör stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in