Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-20, 13:38
Medlem
jomenvisst84s avatar
Har kör min nya mac mini i en dag nu och upptäckt en irriterande sak i FireFox. Om jag inte klickar med mittenknappen nånstans på en sida som just laddats klart så ändras inte muspekaren när man för den över en länk. Länken blir inte understruken heller (mouseover) när jag för muspekaren över den. Men så fort jag mittenklickat på sidan så fungerar allt som det ska sen... är jag ensam om detta?

Edit: Märkte att Safari beter sig likadant, fast där är muspekaren i text-markeringsläge
Senast redigerad av jomenvisst84 2008-06-20 kl. 13:41.
Citera
2008-06-20, 14:56
Medlem
datajesuss avatar
menar du nu att u helt enkelt trycker på nån underlig musknapp eller att du markerar fönstret som aktivt, eller är det redan aktivt?
Citera
2008-06-21, 09:25
Medlem
jomenvisst84s avatar
Om jag t.ex. går in på flashback och för muspekaren över en länk så ändras inte muspekaren till en hand. Muspekaren forsätter alltså vara en pil trots att den ska ändras. Om jag då trycker ner mittenknappen (har en vanlig pc-mus med scrollhjul) någonstans på sidan och sedan släpper, så fungerar allt som det ska sen.

Har märkt att detta sker när datorn varit i viloläge, jag måste stänga av och på datorn för att den ska fungera ordentligt, det räcker inte med att starta om. Även docken beter sig konstigt efter datorn varit i viloläge, magnifikationen slutar fungera.

Nån som har några tips?
Citera
2008-06-21, 17:44
Medlem
jomenvisst84s avatar
Verkar vara fler än jag som har samma problem och det verkara vara relaterat till trådlösa tangentbord och möss. Hittar dock ingen lösning
Citera
2008-06-22, 00:30
Medlem
Har precis samma problem J*vligt irriterande..(alltså problemet med muspekaren)

Vet ingen lösning på problemt dock
Citera
2008-06-22, 00:53
Medlem
jomenvisst84s avatar
Jag körde ett trådlöst tangentbord/mus-kit från labtec som jag nu kopplat ur och ersatt med sladdförsedda diton och då funkar allt utmärkt. Har provat koppla in min mighty mouse nu, får se om det blir samma problem med den inkopplad :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in