FRA-Lagen har gått igenom.
Flashback svämmar över med trådar som berör många olika aspekter av FRA-lags problematiken.
Det är INGEN lösning att slå ihop alla trådar i en enda tråd. Om jag ska läsa om hur man kämpar mot FRA-lagen vill jag inte läsa om det i en allmän tråd som berör allt möjligt babbel kring FRA-lagen.
Om lagen inte gått igenom hade inte ett eget underforum behövt skapas, men nu gick lagen igenom, och strävan för frihet måste kunna diskuteras öppet, ordentligt och effektivt.
Man skapar ett underform om Knutby, om muhammedbilderna. Denna Fråga är viktigare än de ämnena, denna fråga är en av de största politiska händelser i västvärlden på 2000-talet.
Flashback borde utgöra en samlingspunkt för debatten om FRA-lagen. Vågar Flashback ta det här steget?
Det finns oerhört många aspekter att diskutera kring Lagen!
Exempel på saker som kan/bör diskuteras:
Laglig Aktivism mot FRA (Fanns redan men slogs ihop med stora FRA-tråden)
Olaglig Aktivism mot FRA
Vilka är bakom FRA? Finns visst redan
Vad händer med lagbrotten som Rapport rappoterade om?
Hur gick den politiska bearbetningen av FRA-frågan egentligen till
hur skydda sin torrenttrafik mot FRA
Hur skydda sin email mot fra
Bra argument mot FRA-lagen
Tråden där vi diskuterar med de stackare som e för.
etc...
Detta är viktiga frågor, vågar FB ta facklan? Man kan inte hålla på å idiotslå ihop trådar i all oändlighet, det är ingen som orkar följa en tråd där det postas 30-60 inlägg i minuten. Därför måste man splitta trådarna i ett eget underforum där folk kan diskutera exakta aspekter i en specifik tråd.
Flashback svämmar över med trådar som berör många olika aspekter av FRA-lags problematiken.
Det är INGEN lösning att slå ihop alla trådar i en enda tråd. Om jag ska läsa om hur man kämpar mot FRA-lagen vill jag inte läsa om det i en allmän tråd som berör allt möjligt babbel kring FRA-lagen.
Om lagen inte gått igenom hade inte ett eget underforum behövt skapas, men nu gick lagen igenom, och strävan för frihet måste kunna diskuteras öppet, ordentligt och effektivt.
Man skapar ett underform om Knutby, om muhammedbilderna. Denna Fråga är viktigare än de ämnena, denna fråga är en av de största politiska händelser i västvärlden på 2000-talet.
Flashback borde utgöra en samlingspunkt för debatten om FRA-lagen. Vågar Flashback ta det här steget?
Det finns oerhört många aspekter att diskutera kring Lagen!
Exempel på saker som kan/bör diskuteras:
Laglig Aktivism mot FRA (Fanns redan men slogs ihop med stora FRA-tråden)
Olaglig Aktivism mot FRA
Vilka är bakom FRA? Finns visst redan
Vad händer med lagbrotten som Rapport rappoterade om?
Hur gick den politiska bearbetningen av FRA-frågan egentligen till
hur skydda sin torrenttrafik mot FRA
Hur skydda sin email mot fra
Bra argument mot FRA-lagen
Tråden där vi diskuterar med de stackare som e för.
etc...
Detta är viktiga frågor, vågar FB ta facklan? Man kan inte hålla på å idiotslå ihop trådar i all oändlighet, det är ingen som orkar följa en tråd där det postas 30-60 inlägg i minuten. Därför måste man splitta trådarna i ett eget underforum där folk kan diskutera exakta aspekter i en specifik tråd.