Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2008-06-19, 22:39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har inte ställt mig bakom lagen som sådan.
Okej.
Citat:
Jag har däremot värnat skyddet av de män och kvinnor som arbetar inom den svenska signalspaningen. Att röja skyddade personuppgifter och därmed utsätta svensk underrättelsepersonal för risken att värvas av främmande underrättelsetjänst alternativt skadas av korkade fildelningsfjortisar och eller flashbacknazister är liktydigt med landsförräderi.
Denna svenska underättelsepersonal som du värnar om har utsatt hela det svenska folket för en totalitär 1984 lag. Du bör nog tänka dig om innan du anklagar oss (och Flashback) för förräderi. FRA-lagen är ingen lag som det svenska folket behöver. Den kommer endast att användas för att sätta dit svenska medborgare (som är etniska svenskar, inte invandrarna som lever här eftersom det inte vore politiskt korrekt att sätta dit Muhammed för fildelning) som fildelar och svenska medborgare som förespråkar nynazism.

Nej, FRA-lagen kommer inte att användas för att jaga muslimer som har en islamistisk agenda. Den kommer endast att användas som ett verktyg till att avskräcka, kontrollera, och utöva förräderi mot det svenska folket.

Du bör ta tillbaka dina förräderi-anklagelser.
Citera
2008-06-19, 22:44
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
LANDS-FÖRRÄDERI
förräderi mot det egna landet; särsk.
jur. om vissa brottsliga handlingar som hota en stats rätt l. säkerhet förhållande till andra stater.

Begreppet landsförräderi finns som synes ovan med i SAOB och är alltså ett begrepp med en betydelse bortom den strikt juridiska.

ikh: särsk. är en förkortning för särskilt.

När det nu är bevisat att begreppet landsförräderi kan användas på det sätt jag har använt begreppet hoppas jag att vi kan lämna den diskussionen bakom oss.

Är någon/några landsförädrare så är det riksdagsledamöterna som röstat igenom detta.
Citera
2008-06-19, 22:49
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag har inte ställt mig bakom lagen som sådan. Jag har däremot värnat skyddet av de män och kvinnor som arbetar inom den svenska signalspaningen. Att röja skyddade personuppgifter och därmed utsätta svensk underrättelsepersonal för risken att värvas av främmande underrättelsetjänst alternativt skadas av korkade fildelningsfjortisar och eller flashbacknazister är liktydigt med landsförräderi.
Nu klassas nog inte FRAs personal som underrättelsepersonal enligt FM riktlinjer.

/micke
Citera
2008-06-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nu klassas nog inte FRAs personal som underrättelsepersonal enligt FM riktlinjer.

/micke

Det är naturligt med tanke på att FRA inte är en del av Försvarsmakten.
Citera
2008-06-20, 02:05
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Det är naturligt med tanke på att FRA inte är en del av Försvarsmakten.
Mhm, nu råkar det vara precis det du säger i ditt första inlägg i denna tråd. Du säger emot dig själv, vilket förtydligar ganska klart att du är en rätt förvirrad person.
Citera
2008-06-20, 03:26
Bannlyst
Det enda man behöver ta ställning till här är om det är ok eller inte att skapa en tråd om en person med skyddad indetitet var den befinner sig och var man kan få tag på den.

Det är ju uppenbarligen en del inom FRA som har skyddad indentitet, och om det är ok att fortfarande se listan och diskutera dom så förutsätter jag att det är lika för alla.

Dvs jag vet om en person ska vi säga en kvinna och två barn som har skyddad indentitet för sin våldsamme far, dessa hänger jag ut här på FB och det är alltså ok att ge ut sådan information?

Det här är ju ett prejudikat inför senare trådar om personer med S.I
Citera
2008-06-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Mhm, nu råkar det vara precis det du säger i ditt första inlägg i denna tråd. Du säger emot dig själv, vilket förtydligar ganska klart att du är en rätt förvirrad person.

Nej. Totalförsvaret och försvarsmakten är inte samma sak. I totalförsvaret ingår försvarsmakten, FRA och flera andra myndigheter. Försvarsmakten däremot utgörs huvudsakligen av våra väpnade styrkor. Den okunnighet du nu visade prov på är signifikant för debattörerna i FRA-frågan.
Citera
2008-06-20, 12:16
Medlem
Citat:
Nej. Totalförsvaret och försvarsmakten är inte samma sak. I totalförsvaret ingår försvarsmakten, FRA och flera andra myndigheter. Försvarsmakten däremot utgörs huvudsakligen av våra väpnade styrkor. Den okunnighet du nu visade prov på är signifikant för debattörerna i FRA-frågan.
Jag ska inte försöka bevisa att du har in i helvete fel angående landsförräderi, det gör andra bättre.
Men jag måste erkänna att det stämmer med totalförsvaret och försvarsmakten.
Citera
2008-06-20, 13:38
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
På forumet Flashback finns numera en tråd där personuppgifter på FRA-anställda publiceras. Försvarets Radioanstalt är precis som namnet också antyder en viktig del av totalförsvaret. Anställda i denna del av totalförsvaret har sina personuppgifter skyddade av en anledning. Att röja dessa uppgifter är samma sak som att begå landsförräderi. Att tycka illa om en lag är en sak, att begå förräderi mot sitt eget land en helt annan.

Samtliga inblandade i publiceringen av skyddade personuppgifter, dels ansvariga på Flashback med Jan Axelsson i spetsen, dels de individer som postar uppgifterna, gör sig enligt mitt förmenande skyldiga till landsförräderi.

Landsförrädarna är de borgerliga partierna som drev igenom den här lagen.
Citera
2008-06-21, 01:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Med tanke på att du inte kan stava och dessutom är nazist är det inte särskilt konstigt att din känsla för det svenska språket är begränsad. Självklart kan juridiska termer också användas i icke-juridiska sammanhang. Termen landsförrädare används t ex ofta om dig och dina nazistkompisar. Dina nazistkompisar kallar även ofta svenska politiker och journalister för landsförrädare. Detta är dock en diskussion som inte hör hemma i denna tråd. Som moderator, om än begåvningsmässigt handikappad sådan, borde du veta bättre än att gå off-topic.

"Landsförräderi innebär enligt svensk lag att man hindrar, missleder eller förråder dem som är verksamma för rikets försvar eller förleder dem till myteri, trolöshet eller modlöshet alternativt förråder, förstör eller skadar egendom som är av betydelse för totalförsvaret alternativt åt fienden anskaffar krigsfolk, egendom eller tjänster eller begår annan liknande förrädisk gärning (brottsbalken 22 kap. 1 §)." Källa: Wikipedia.

FRA-anställda är verksamma inom rikets försvar. Sverige befinner sig i krig mot terrorismen. Att röja en skyddad identitet är att förråda "verksam för rikets försvar". Landsförräderibegreppet är som synes helt okej att använda inte bara utifrån ett "dagligt-tal" perspektiv utan även utifrån ett amatör-juridiskt perspektiv.

Om alla försöker hålla sig till topic blir tråden bättre men jag förstår om somliga av er har drabbats av en skammens rodnad där ni sitter hemma framför datorn och inser att ni har svikit ert land, och därför vill försöka fria er själva från ansvar på diverse olika sätt.

Vi ÄR landet!, är det några som gjort sig skyldiga till Landsförräderi så är det väl idioterna som röstade ja till FRA-lagen helt mot svensk grundlag , mänskliga rättigheterna och det svenska folkets vilja..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in