2008-06-20, 12:41
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Undrar när han ska våga posta ngt på sin blogg igen.

http://federley.blogspot.com/

Det kommer nog dröja ett tag innan vi får läsa något om Federley i media. Det måste kräva en rejäl ärkeidiot, som har för avseende att stiga i Partiets hierarki, att skjuta sig själv i båda fötterna.

Först skjöt Federley sig i vänsterfoten då han med sin bristande lojalitet till Partiet valde att yrka på en återremiss och om inte den går igenom, ett nej. Sen skjuter han sig i högerfoten då han skiter i munnen på dem som kryssröstade in honom i riksdagen.

"Ett stort steg framåt".. Förhoppningsvis ett stort steg ner i avgrunden för vår bend-over-liberal.
Citera
2008-06-20, 13:16
Medlem
honken80s avatar
Bassem Nasr verkar vara någon medlöpare som försöker förklara vilket enormt arbete som Fredrik och Annie utfört genom sin kohandel, pga det inte finns en riksdagsmajoritet för ett nej!

Det måste vara bland de mest ideallösa svar jag hört, ren och skär karriärstrategi. Ingen röst på Bassem och company i fortsättningen.
Citera
2008-06-20, 13:48
Medlem
Realizts avatar
Om jag tvangs välja, så skulle jag hellre rösta på en ärlig kommunist, än på en bedräglig "liberal". Fegerley är rökt.
Citera
2008-06-20, 14:25
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Fegerley är rökt.
Trodde du samma sak om Mona 95? Federley blir partiledare för C ~2020.
Ändå skönt på något sätt att man får bekräftelse på vad man trott ett tag. Jag är inte ens förbannad, slöseri med tid.
Citera
2008-06-20, 14:29
Medlem
Annie verkar ha missat episoden i Världen skälvde där Dagny Taggarts far kastar ned den integritetskränkande byråkraten för trappen.
Citera
2008-06-20, 14:33
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Varför kallar sig brillmongot för liberal när han är som vilken SSU:are som helst?

Vaddå som vilken ssuare som helst? Alla ungdomspartier var i mot det här, sossarna röstade i mot, det var Alliansen som röstade för det här
Citera
2008-06-20, 14:48
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliverer
Trodde du samma sak om Mona 95? Federley blir partiledare för C ~2020.
Ändå skönt på något sätt att man får bekräftelse på vad man trott ett tag. Jag är inte ens förbannad, slöseri med tid.
Det Mona gjorde är ju inte alls i klass med det som Federley var med och "kuppade" in i riksdagen.

Inom de egna leden gillar de nog hans lojalitet men svenskarna lär han inte vara speciellt populär. Frågan är vad som väger högst.
Citera
2008-06-20, 14:51
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Richard Slätt listar ju några av de "Unga" riksdagsledamöterna med många personkryss.

Fredrick Federley, centerpartiet
Annie Johansson, centerpartiet
Fredrik Malm, folkpartiet
Nina Larsson, folkpartiet
Henrik von Sydow, moderaterna
Tobias Tobé, moderaterna
Karl Sigfrid, moderaterna
Anna Bergkvist, moderaterna
Birgitta Ohlsson, folkpartiet

Fredrik Malm är dock "cool" då han inte gör en hemlighet av att han röstade igenom detta förslag och att han står 100 procent bakom det. Då vet man hur mycket han tror på demokrati för sina med-svenskar!

Att Fredrik Malm är en stor fascist som avgudar Bush hoppas jag alla förstår vid det här laget. Jag förstår dock inte hur så många svenskar kan gilla honom.
Citera
2008-06-20, 15:12
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Att Fredrik Malm är en stor fascist som avgudar Bush hoppas jag alla förstår vid det här laget. Jag förstår dock inte hur så många svenskar kan gilla honom.
Om det vore så väl, att Fredrik Malm var en fascist. Han avgudar dock inte Bush, snarare är det så, att precis som Bush, avgudar Fredrik Malm det heliga och utvalda av G-d, judiska folket. Vad gäller FRA-lagen, så är den inte fascistisk. Den är totalitär. Lär er skilja på Mussolinis ideologi och generisk totalitarism.
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Fredrik Malm är dock "cool" då han inte gör en hemlighet av att han röstade igenom detta förslag och att han står 100 procent bakom det. Då vet man hur mycket han tror på demokrati för sina med-svenskar!
Sverige under 1900-talet har aldrig varit en demokrati och denna nya totalitära FRA-lag som Federley et al. röstade igenom har inte på något sätt skadat "demokratin" som aldrig har existerat i Sverige de senaste 100 åren. Det är dags att du och dina "demokrati"-gelikar vaknar upp och slutar låta er luras av demokratins skenheliga lögner.
Citera
2008-06-20, 15:16
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om det vore så väl, att Fredrik Malm var en fascist. Han avgudar dock inte Bush, snarare är det så, att precis som Bush, avgudar Fredrik Malm det heliga och utvalda av G-d, judiska folket. Vad gäller FRA-lagen, så är den inte fascistisk. Den är totalitär. Lär er skilja på Mussolinis ideologi och generisk totalitarism.
Då jag personligen haft diverse diskussioner med Fredrik så vet jag att han tidigare hade stora sympatier för den politik som Bushadministrationen förde.
Sen är det säkert fel att kalla honom för fascist men ordet har blivit slang för totalitarism och det var det jag syftade på.
Citera
2008-06-20, 15:18
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Fredrick Federley som profilerat sig som "liberal" röstade "trots allt" FÖR FRA-lagen.

Vad tycker ni om detta?

Federley är inget annat än en liberal lismare med pretentioner att stiga i Centerns/Alliansens Hierarki!
Citera
2008-06-20, 15:22
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Då jag personligen haft diverse diskussioner med Fredrik så vet jag att han tidigare hade stora sympatier för den politik som Bushadministrationen förde.
Sen är det säkert fel att kalla honom för fascist men ordet har blivit slang för totalitarism och det var det jag syftade på.
Det är möjligt att Federley skulle vara positivt inställd till att bokstavligt talat suga Dubyas kuk, men det beror nog snarare på att både Bush och Federley är zionistmarionetter som tror på judarnas "heliga godhet" och sådant jävla trams.

Jag gillar inte hur "fascist" missbrukas som ett skällsord för en massa ideologier som fascism inte nödvändigtvis har något med att göra. Fascism, om du frågar mig, är enbart Mussolinis ideologi.

I vilket fall som helst, vad har Federley till sitt försvar att han röstade ja till FRA-lagen? Av det jag läst på hans blog så var det bara en massa skitursäkter. Dessutom, så är mitt intryck av Federley, att han är en obegåvad, trög, inkompetent, idiot, baserat på hans diverse resonemang och argument som han har använt för att rättfärdiga hans politiska ståndpunkter. Varför in i helvete sitter den här idioten i Sveriges regering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in