2008-06-19, 19:44
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Skälet till att han röstade för är väldigt enkelt, Jan Guillou slår huvvet på spiken:

Trodde du att riksdagen skulle rösta igenom förslaget?
– Frågan avgjordes ju av fyra borgerliga oppositionella ungdomar. Om de skulle våga rösta mot eller inte. De gick till personval på att skydda demokratin och den personliga integriteten. Men de fastnade med skägget i brevlådan. De duger inte till något annat än att sitta i riksdagen. De har ingen möjlighet på arbetsmarknaden. De skulle aldrig kunna tjäna lika mycket som de gör som riksdagsledamöter och inte få så fina pensioner. De blev en fråga om de skulle våga riskera sina politiska karriärer.

http://etc.se/artikel/17742/nu-jagas-inte-bara-araber
Citera
2008-06-19, 19:49
Medlem
xallos avatar
Politikerkåren är full av ryggradslösa kräk som ser om sitt eget hus, Federley är bara en i mängden, tvi!
Citera
2008-06-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Federley har gett begreppet "politikerförakt" ett ansikte.

Precis min tanke.
Citera
2008-06-19, 19:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Skälet till att han röstade för är väldigt enkelt, Jan Guillou slår huvvet på spiken:

Trodde du att riksdagen skulle rösta igenom förslaget?
– Frågan avgjordes ju av fyra borgerliga oppositionella ungdomar. Om de skulle våga rösta mot eller inte. De gick till personval på att skydda demokratin och den personliga integriteten. Men de fastnade med skägget i brevlådan. De duger inte till något annat än att sitta i riksdagen. De har ingen möjlighet på arbetsmarknaden. De skulle aldrig kunna tjäna lika mycket som de gör som riksdagsledamöter och inte få så fina pensioner. De blev en fråga om de skulle våga riskera sina politiska karriärer.

http://etc.se/artikel/17742/nu-jagas-inte-bara-araber
Mycket visa ord från Jan Guillou. Och han har helt rätt i sak.
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Politikerkåren är full av ryggradslösa kräk som ser om sitt eget hus, Federley är bara en i mängden, tvi!
Det är resultatet av demokrati. Sämre styrelseskick finns nog inte.
Citera
2008-06-19, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Fredrick Federley som profilerat sig som "liberal" röstade "trots allt" FÖR FRA-lagen.

Vad tycker ni om detta?

han är som Nikolai Ivanovich Yezhov makttörstig bög och zionist
Federley har blivit kritiserad för att han donerat pengar till Israels militär under den pågående Israel-Libanon-konflikten.
Citera
2008-06-19, 20:59
Medlem
Leif Ds avatar
Feredlay har utnyttjat denna fråga skickligt för att göra sig mer känd, profilera sig och sträka sin karriär. Lagen tror jag inte har bryr sig mycket om. Han är på jakt efter partiledarposten på sikt.
Citera
2008-06-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Feredlay har utnyttjat denna fråga skickligt för att göra sig mer känd, profilera sig och sträka sin karriär.
Federley har trampat ordentligt i klaveret med det här teaterspelandet han har ägnat sig åt. Ingen kan ta honom på allvar i fortsättningen. Vill du kalla det skickligt gjort, så visst...
Citera
2008-06-19, 21:17
Bannlyst
Federlay har noll förtroende i mina ögon och öron efter detta. Vilken pajas men man börjar bli van alla politiker är lika maktgalna.

Hillevi Larsson(s) gillar jag hon är rak och ärlig.
Citera
2008-06-19, 21:30
Medlem
grisöras avatar
En svag mesig svensk, som vacklade hit och dit. Ring upp honom hemma!
Citera
2008-06-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam777
han är som Nikolai Ivanovich Yezhov makttörstig bög och zionist
Federley har blivit kritiserad för att han donerat pengar till Israels militär under den pågående Israel-Libanon-konflikten.

Hahaha .. vilken clown. Synd att man inte kan rösta emot kandidater. Minusröster hade jag inte haft några problem med ...
Citera
2008-06-19, 21:51
Medlem
Realizts avatar
På ett sätt är det befriande att det nu är även formellt bevisat att individuellt prat helt saknar inflytande på ledamöters röstande. Är man centerpartist, så står man alltid bara för ökad politkermakt på bekostnad av människornas frihet.

Och bevisligen spelar det ingen som helst roll hur DDR-extremt förslaget är. Centerpartisten ignorerar totalt sitt personvals-mandat, och röstar alltid blint lojalt för ännu mer militär spionage-totalitarism.

Jag insåg detta om rövslickaren Fegerlay redan för ett år sen, när han lade ner sin röst om samma förslag, att Fascisterley nu skulle rösta för Orwell-samhället.
Citera
2008-06-19, 22:03
Medlem
MataGringoss avatar
federley har visat svenska folket att han är en ryggradslös populist och lögnare av sällan skådat. Mina tankar går till alla bedragna borgerliga väljare som röstade på honom med tanken att stödja en liberal kandidat till riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in