2008-06-19, 18:54
Medlem
e-frees avatar
Jag har inte så mycket att tillägga förutom att jag tycker att du är vidrig och omogen.

Du gör helt rätt i att inte koppla in TV'n, ifall det var under normala omständigheter. Din son blir mobbad, du hjälper inte honom och han får inte ens titta på TV? Brukar du titta till honom ibland, för att se vad han gör? Kanske ligger han och inte har något att göra och är ledsen över att hans pappa inte ens bryr sig om honom?

Min lillebror blev mobbad när han gick i skolan, han kom hem gråtandes varje dag och grät på morgonen innan han skulle gå. Det blev till slut jag som fick slå ner turkarna. Jag var kanske 13 då, och jag slog ner "huvud-antagonistens" pappa.. Det finns åtgärder att ta, även om du inte tror det.

Och en fråga - är du ensam förälder eller är sonens andra förälder också närvarande?
2008-06-19, 18:54
Medlem
Mata inte trollet...

Antar att du är ett troll, om du inte är det är du en mycket feg och dum person. Om du inte står upp för din son när han blir mobbad ska du inte överhuvudtaget kalla dej för man. Kommer ihåg när jag och en kompis retade en kille i skolan, då kom hans morsa till skolan och skällde ut oss. Efter det var man ju sjukt rädd för att jävlas med honom... Gör det samma, gå till skolan och säg till/skäll ut ungarna som mobbar din son. Å nej, deras släkt kommer inte mordhota dej för en sån sak.

Edit: Eftersom du beter dej som att du är en riktig tuffing här borde du väl våga skälla ut några 11:a åringar? Eller är du en sån där internetligist som bara är tuff bakom skärmen?
Senast redigerad av dodri 2008-06-19 kl. 18:56.
2008-06-19, 18:56
Medlem
e-frees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Mata inte trollet...

Antar att du är ett troll, om du inte är det är du en mycket feg och dum person. Om du inte står upp för din son när han blir mobbad ska du inte överhuvudtaget kalla dej för man. Kommer ihåg när jag och en kompis retade en kille i skolan, då kom hans morsa till skolan och skällde ut oss. Efter det var man ju sjukt rädd för att jävlas med honom... Gör det samma, gå till skolan och säg till/skäll ut ungarna som mobbar din son. Å nej, deras släkt kommer inte mordhota dej för en sån sak.

Om man känner dagens ungdomar rätt kommer de väl skratta åt honom för att han var tvungen att ta dit en förälder.

"HAHAHA, Jörgen kan inte stå upp för sig själv, han måste hämta sina föräldrar!".

Eller något åt det hållet.
2008-06-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e-free
Om man känner dagens ungdomar rätt kommer de väl skratta åt honom för att han var tvungen att ta dit en förälder.

"HAHAHA, Jörgen kan inte stå upp för sig själv, han måste hämta sina föräldrar!".

Eller något åt det hållet.

Näe, jag tror jag var 12 när detta hände. Hans morsa var sur som fan, och hon skällde ut mej och kompisen inför hela klassen. Det var ingen som vågade jävlas med han efter det... Kan tilläggas att han vi retade inte var närvarande när hon kom till skolan.
2008-06-19, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
[OT]
Här är en direkt länk till inlägget i fråga.. Det är ditt nick på inlägget..
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7229919&postcount=211

Nejhej om det "Inte" är du som har skrivit det varför är det då DITT nick på det inlägget?
[/OT]

Ja, det är samma konto, men det var inte jag som använde det då.

Citat:
En förälder har ansvar för sitt barn. Vil du inte anmäla idioterna som hotar dig till livet för att de vill låta sina barn fortsätta mobba din son så får du helt enkelt flytta och byta skola då när skolan är så jävla fega kräk av sig eller kontakta mindre nogräknade svennar som fixar problemet för dig för en mindre summa.

Jag håller på och funderar ut en lösning nu.

Citat:
Sedan så kan du söka hjälp för att du inte klara av att uppfostar sitt barn son utan att ta till nävarna. Det går att fostra ungarna utan stryk det är bar av bekvämlighet man tar till nävarna när "tålamodet tryter".

Det är ALDRIG läge att slå sitt barn.. Du är ju för fan inte bättre än dessa "svetturkar" i grunden.

Jag har inte använt några "nävar", utan som sagt bara lite hälsosamt smisk. Hur jag uppfostrar min son är väl min ensak?

Citat:
Ursprungligen postat av e-free
Du gör helt rätt i att inte koppla in TV'n, ifall det var under normala omständigheter. Din son blir mobbad, du hjälper inte honom och han får inte ens titta på TV? Brukar du titta till honom ibland, för att se vad han gör? Kanske ligger han och inte har något att göra och är ledsen över att hans pappa inte ens bryr sig om honom?

Han får titta på TV när han har städat sitt rum.

Citat:
Och en fråga - är du ensam förälder eller är sonens andra förälder också närvarande?

Jag har ensam vårdnad.

Jag undrar om det skulle hjälpa om jag skällde ut mobbarna. Då skulle de nog säga till sina föräldrar och sen skulle karusellen sätta igång. Men jag funderar som sagt...
2008-06-19, 19:24
Medlem
w84funs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balleful
Ja, det är samma konto, men det var inte jag som använde det då.

Jag håller på och funderar ut en lösning nu.

Jag har inte använt några "nävar", utan som sagt bara lite hälsosamt smisk. Hur jag uppfostrar min son är väl min ensak?

Han får titta på TV när han har städat sitt rum.

Jag har ensam vårdnad.

Jag undrar om det skulle hjälpa om jag skällde ut mobbarna. Då skulle de nog säga till sina föräldrar och sen skulle karusellen sätta igång. Men jag funderar som sagt...

Varför förklarar du inte det där med kontot?

Nej, det är inte din ensak om du ger sonen smisk!

Stackars barn, om du har enskild vårdnad bör du vara den bättre av föräldrarna... Jag får rysningar!
2008-06-19, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Varför förklarar du inte det där med kontot?

Jag har fått det av en annan person, helt enkelt!

Citat:
Nej, det är inte din ensak om du ger sonen smisk!

Stackars barn, om du har enskild vårdnad bör du vara den bättre av föräldrarna... Jag får rysningar!

Det var som sagt ett bra tag sedan nu och bara när han har misskött sig. Jag är helt klart den bättre av föräldrarna, inget snack om saken!
2008-06-19, 19:27
Bannlyst
Slå och sparka ungjäveln ordentligt så att han fattar att det är du som är boss

Sen gör han nog som du säger..

Om inte så köp en ordentlig piska och straffa honom med säg 20 piskrapp varje gång han inte gör som du säger.

Våld är det bästa sättet att lära ungar vett
2008-06-19, 19:31
Medlem
Citat:

Det var som sagt ett bra tag sedan nu och bara när han har misskött sig. Jag är helt klart den bättre av föräldrarna, inget snack om saken!

Du är en psykopat
2008-06-19, 19:33
Bannlyst
Så här uppfostrar man ungar, se och lär:

http://www.theync.com/media.php?name=3380-complete-asshole-slaps-his-kid-for-no-reason

2008-06-19, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Du är en psykopat

Absolut inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjack Berry
Så här uppfostrar man ungar, se och lär:

http://www.theync.com/media.php?name=3380-complete-asshole-slaps-his-kid-for-no-reason

Jodå, lite sånt blev det allt när han var i den åldern. Håller med om att det är ett bra sätt att uppfostra barn på.
2008-06-19, 19:42
Medlem
Citat:
Absolut inte.

Jodå, lite sånt blev det allt när han var i den åldern. Håller med om att det är ett bra sätt att uppfostra barn på.

Okej, då var det konstaterat. Du är ett troll... Hoppas att du aldrig får något eget barn, hoppas även att du är fet, ful och misslyckad. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in