2008-12-01, 18:02
Medlem
Att Henrik Dorsin är med gör ju det hela väldigt lovande. Första avsnittet var väl sådär, men ska ge det ett par avsnitt till! Skönt att ha något kul att titta på innan man går till jobbet på morgonen
Citera
2008-12-01, 18:23
Medlem
SOm vanligt lite för vuxet...Nej tillbaka med ture sventon och trolltider!
Citera
2008-12-01, 18:28
Medlem
JAg tycker iaf den verkar bra
Citera
2008-12-01, 19:05
Medlem
A.Felldins avatar
Har inte sett ngt av årets julkalender än. men dom senaste åren har dom bara blivit dåligare och dåligare. Vissa har varit pinsamt dåliga. Man blir ju fan besviken.
Den enda julkalendern som jag minns som jag tyckte om va "Mysteriet På Greveholm"(eller vad det nu hette). Alla andra som jag har minne av efter det har ju bara varit pinsamt dåliga.
Citera
2008-12-01, 19:42
Medlem
Sunes Jul är ju den bästa någonsin, och det kommer förmodligen aldrig att göras någon bättre heller!

Förra årets var ett riktigt bottennapp, årets verkar iaf mer lovande!
Senast redigerad av GossipGirl 2008-12-01 kl. 19:45.
Citera
2008-12-01, 19:47
Medlem
A.Felldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Sunes Jul är ju den bästa någonsin, och det kommer förmodligen aldrig att göras någon bättre heller!
Nu när du nämner den så måste jag hålla med om attt den va väldigt bra. va dock bara drygt 3 år när den sändes, men såg den senare när jag var lite "äldre".
Citera
2008-12-04, 19:40
Medlem
Jag tycker årets julkalender i SVT är shit dålig....vart tog julstämningen vägen???

Ingen av barnen tycker om den hellre (3 styck mellan 4-9 år).

Alla barnen tycker däremot om den norska julkalendern på nrk. Den ger bra mycket mer julstämning än den svenska i alle fall

Kolla själv :

http://nrksuper.no/superbarn/julekalender2008/tv.php
Senast redigerad av Smurffröken 2008-12-04 kl. 19:43.
Citera
2008-12-04, 20:42
Medlem
brianmolkos avatar
en del skämt är kul som 500 kg smör i julklapp och kanske det där med att dricka ett urinprov även om det är lite barnslig humor, sen var det att de satte upp lappar över K i fisk
Citera
2008-12-16, 13:40
Medlem
Nu har jag (faktiskt!) sett alla avsnitt hittills i årets adventskalender. Kan inte påstå att den är särskilt bra. Jag är inte den typen som rackar ner på allt som inte är som jag minns det från det jag var liten, utan jag gillade t.ex. förra årets kalender, men jag tror att de missar alla målgrupper i år.

Jag kan inte låta bli att undra över vissa detaljer i produktionen. Ta t.ex. den SiFi-liknande miljön, med alla gator under jord. Alla statister går omkring klädda i beige överrockar och huvudbonader. Endast de som har en talroll är annorlunda klädda.

Jag vet inte vad de vill uppnå med det, men hos mig väcker det bara irritation och undran. Sen dräller det av inkonsekvenser och märkliga detaljer. Nu i dagens avsnitt, t.ex. så hittade Renée en bok fasttejpad på undersidan av en skrivbordslåda. När hon tagit loss den så var hon tvungen att blåsa bort ett tjockt lager damm från boken som samlats på undersidan av boken...

Det är sånt här som jag tycker skiljer en kvalitetsproduktion från skräp. Det kan gälla allt från barnprogram till storfilmer. Har man inte omsorg om detaljerna så spricker helheten.

Det är ju ganska konstigt att det inte går att ta vara på den kunskap som finns om hur man gör en bra produktion. Ibland lyckas de ju iaf, och nåt borde de väl kunna lära av tidigare års arbete?

Nu har iaf intrigen tagit sig när de hittat tomten och lika snabbt tappat bort honom eftersom Gallus Gallus lyckats kidnappa honom. Nu kanske vi får svaret på varför...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in