2008-06-19, 14:00
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Satt och letade efter gamla "så funkar det!" avsnitt när jag rammlade in på Svt´s hemsida och fick läsa lite om kommande julkalender.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=74611&a=1067920&from=tipsa

Huvudrollerna spelas av komikerna, tv- och radioprofilerna Anders och Måns och av Sandra Huldt, från bland annat tv-långfilmen Sista dagen.

När det närmar sig jul och det har blivit dags att posta den sedvanliga önskelistan till tomten råkar de av misstag sända iväg en inköpslista, och nu riskerar de att enbart få matvaror i julklapp... Detta föranleder gänget att ge sig ut på en lång och händelserik jakt efter tomten, denne mytomspunne figur som så gärna håller sig undan.

Lage är alltid positiv men lite klantig medan Klas är självupptagen, pedantisk och lätt neurotisk.

Regissör är Fredrik Boklund som senast regisserat bioaktuella Morgan Pålsson ? världsreporter.

Bara jag som tror det här kan bli en riktigt bra julkalender? Anders och Måns som Lage och den neurotiska Klas på jakt efter tomten, regisserat av Fredrik Boklund som är regissör för Morgan Pålsson - världsreporter.

Vad tror ni?
Citera
2008-06-19, 14:03
Medlem
supermassives avatar
Jag har tyckt att de senaste 8-10 åren har julkalendrarna varit då groteskt dåligt att jag tjuter varje vinter. Men när Måns och Anders är med, kanske det är värt att kolla på!
Citera
2008-06-19, 16:31
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jag har tyckt att de senaste 8-10 åren har julkalendrarna varit då groteskt dåligt att jag tjuter varje vinter. Men när Måns och Anders är med, kanske det är värt att kolla på!
Håller med, sista julkalender som faktist var bra är Mysteriet på greveholm, allt efter den har varit extremt dåliga.
Citera
2008-06-19, 16:33
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Håller med, sista julkalender som faktist var bra är Mysteriet på greveholm, allt efter den har varit extremt dåliga.

Exakt vad jag tycker.
Måste även säga att jag tycker att Mysteriet på Greveholm fortfarande är bra!
Citera
2008-06-19, 16:49
Medlem
Trumpeters avatar
Gillar det mesta som Anders & Måns gjort så jag har rätt höga förväntningar även på detta projekt.
Citera
2008-06-19, 18:43
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Ja, sen mysteriet på greveholm har det inte varit mycket att hurra för.
Stämningen var så riktigt perfekt, och skådespelarna gjorde en grym insats!

Men vi får väl se, tror ioförsig inte detta blir bättre än det men mycket möjligt att det blir helt okey med tanke på dom inblandade.
Citera
2008-06-19, 22:44
Medlem
klistiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton

Ahhh, Greveholm var RIKTIGT bra.
Citera
2008-06-19, 23:22
Medlem
FillilutteN2s avatar
Visserligen var Greveholm galet bra förra julen var fantastiskt (!) bra. Delad ettaplats får jag nog säga.

Stora förväntningar på detta, känns visserligen konstigt då det känns som A&M inte riktigt kan med målgruppen men vi andra får nog skratta. Tyckte tex Anders fiskeprogram på SVT var jävla skoj, och det var ju riktat mot barn.
Citera
2008-06-20, 02:48
Medlem
Ostmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Visserligen var Greveholm galet bra förra julen var fantastiskt (!) bra. Delad ettaplats får jag nog säga.

Stora förväntningar på detta, känns visserligen konstigt då det känns som A&M inte riktigt kan med målgruppen men vi andra får nog skratta. Tyckte tex Anders fiskeprogram på SVT var jävla skoj, och det var ju riktat mot barn.

Vad var det för kalender förra året? Inte kollat på ett par år, tyvärr.
Citera
2008-06-20, 06:23
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Vad var det för kalender förra året? Inte kollat på ett par år, tyvärr.

Finns en tråd om den https://www.flashback.org/showthread.php?t=582255
Står nog även en del på bl a wikipedia
Citera
2008-12-01, 16:30
Medlem
manskrafts avatar
Nu när första avsnittet har sänts - vad tycker ni? Själv tycker jag den verkar bra. Dock gillar jag inte omgivningen, med pastellfärger och animationer, får ångest av sånt. Men tummen upp till A&M! Sedan är Kalle Lind - min stora idol - manusförfattare.
Citera
2008-12-01, 17:40
Medlem
Trumpeters avatar
Lite småkul var den allt. Direktlänk till första avsnittet
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1329680
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto