Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-18, 23:47
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkväll
Läget är så att jag har nu installerat Tiny XP rev09 (normal, no-IE,OE,WMP & no driverpack).
Till det kör jag nyaste Eset Smart Security med laglig 90dagars nyckel, inga cracks med andra ord.

Problemet är när jag rebootar datorn och windows börjar starta där det står "Welcome" och välkommstljudet ljuder -
där fryser datorn till i 20-25sekunder, hoppar igång och in i XP men där fryser det till igen mitt i när alla program håller på att ladda igåg. (~10sek)
Hoppar igång igen men fryser återigen ~10sekunder för att sedan gå igång och alla program hoppar igång.

Jag har kommit underfund med att detta har med Eset att göra, avinstallerar jag det så fryser inte datorn.
Det är samma fel om jag installerar Eset Antivir.

Någon som har råkat ut för samma sak eller har några tips, tack på förhand!
Citera
2008-07-23, 22:25
Medlem
Santoss avatar
Har upplevt liknande saker.I mitt fall berodde det på att jag hade - "Splash-screen" - PÅ.

Tog bort det och problemet försvann.
Citera
2008-07-25, 21:50
Medlem
rallysallys avatar
Kör: msconfig: autostart: bocka av allt utom virusprogram o brandvägg
Citera
2008-07-26, 01:29
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Har upplevt liknande saker.I mitt fall berodde det på att jag hade - "Splash-screen" - PÅ.

Tog bort det och problemet försvann.
bump, har vart om tidigare innan och slashscreen gjorde att det blev som "pause" i hela windows när man logga in, tog bort det och allt flöt på som vanligt igen.
Citera
2008-07-26, 04:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Tack för att ni bumpade och svarade i min tråd, en tråd som jag fullständigt glömt bort att jag skapat.

Provade nyss att avaktivera splas-screenen men ingen förändring.
Jag har på senare tid kommit underfund med att det har någonting med internetanslutningen att göra.
Drar jag ur internetkabeln innan jag drar igång burken så fryser eller hackar inte uppstarten.

Följande hittar jag i event viewer(En gul varning):
Source: DHCP Event: 1003
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 01408D5EC663. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
--
Om jag ska gissa vilt så tror jag då att detta har med problemet att göra.
Jag är inkopplad på nätet genom DSL modem som går till en router D-Link 604.
Jag har inte ändrat något speciellt i modemet och det har fungerat fint förr, måste vara något med detta TinyXP.

Några goda råd?

Edit: Om jag ska vara ännu järvare så kanske mitt Eset Smart Security's brandvägg har något med det hela att göra också..
Stänger jag alltså av antingen internet eller Eset Smart Security innan jag startar upp datorn så fungerar det..
Senast redigerad av Unbalanced 2008-07-26 kl. 04:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in