2008-06-18, 23:47
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkvll
Lget r s att jag har nu installerat Tiny XP rev09 (normal, no-IE,OE,WMP & no driverpack).
Till det kr jag nyaste Eset Smart Security med laglig 90dagars nyckel, inga cracks med andra ord.

Problemet r nr jag rebootar datorn och windows brjar starta dr det str "Welcome" och vlkommstljudet ljuder -
dr fryser datorn till i 20-25sekunder, hoppar igng och in i XP men dr fryser det till igen mitt i nr alla program hller p att ladda igg. (~10sek)
Hoppar igng igen men fryser terigen ~10sekunder fr att sedan g igng och alla program hoppar igng.

Jag har kommit underfund med att detta har med Eset att gra, avinstallerar jag det s fryser inte datorn.
Det r samma fel om jag installerar Eset Antivir.

Ngon som har rkat ut fr samma sak eller har ngra tips, tack p frhand!
Citera
2008-07-23, 22:25
Medlem
Santoss avatar
Har upplevt liknande saker.I mitt fall berodde det p att jag hade - "Splash-screen" - P.

Tog bort det och problemet frsvann.
Citera
2008-07-25, 21:50
Medlem
rallysallys avatar
Kr: msconfig: autostart: bocka av allt utom virusprogram o brandvgg
Citera
2008-07-26, 01:29
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Har upplevt liknande saker.I mitt fall berodde det p att jag hade - "Splash-screen" - P.

Tog bort det och problemet frsvann.
bump, har vart om tidigare innan och slashscreen gjorde att det blev som "pause" i hela windows nr man logga in, tog bort det och allt flt p som vanligt igen.
Citera
2008-07-26, 04:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Tack fr att ni bumpade och svarade i min trd, en trd som jag fullstndigt glmt bort att jag skapat.

Provade nyss att avaktivera splas-screenen men ingen frndring.
Jag har p senare tid kommit underfund med att det har ngonting med internetanslutningen att gra.
Drar jag ur internetkabeln innan jag drar igng burken s fryser eller hackar inte uppstarten.

Fljande hittar jag i event viewer(En gul varning):
Source: DHCP Event: 1003
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 01408D5EC663. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
--
Om jag ska gissa vilt s tror jag d att detta har med problemet att gra.
Jag r inkopplad p ntet genom DSL modem som gr till en router D-Link 604.
Jag har inte ndrat ngot speciellt i modemet och det har fungerat fint frr, mste vara ngot med detta TinyXP.

Ngra goda rd?

Edit: Om jag ska vara nnu jrvare s kanske mitt Eset Smart Security's brandvgg har ngot med det hela att gra ocks..
Stnger jag allts av antingen internet eller Eset Smart Security innan jag startar upp datorn s fungerar det..
Senast redigerad av Unbalanced 2008-07-26 kl. 04:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in