2008-06-18, 15:51
Medlem
En liten jämförelse:

Gainer pro 12 kg storpack kostar 830 kr, varje portion ligger på 90 g och innehåller 22 g protein. Tar man en portion om dagen får man alltså i sig 22 g protein extra per dag och 12 kg räcker 133 dagar.

Whey-100 1 kg kostar 1/3 av gainer pro 12 kg, dvs man kan köpa 3 kg whey-100 för samma pengar. Varje portion innehåller är 28 g varav 25 g protein och tar man det varje dag räcker 3 kg 107 dagar, dvs 26 dagar kortare än om man istället valde gainer pro.

Nå, finns det över huvud taget någon anledning att köpa proteinpulver istället för gainer om man tar hänsyn till priset? (Det intas direkt efter träning så allt det söta i gainern intas vid rätt tidpunkt.)
Citera
2008-06-18, 16:23
Bannlyst
Eller, så köper man pro fx (153kr/kg), och får över 4,5kg RENT PROTEIN för under 900.
Citera
2008-06-18, 16:44
Medlem
Deeecs avatar
Ja, av flera anledningar. Whey 100 är ett såkallat isolat, dvs det är "renare" protein än annat protein, därför är detta en orättvis jämförelse, då det finns mycket billigare proteinpulver. Tex säljer gymgrossisten Whey-80 storpack på 16kg för 1900, vilket landar under gainer-priset för mängd protein du får.

Den viktigaste saken i frågan är att i en gainer får du en massa skit du inte vill ha i andra sammanhang än träningen. Att hinka i sig 250 "tomma" kalorier i form av snabba kolhydrater när man inte tränar är ju bara korkat.
Citera
2008-06-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Eller, så köper man pro fx (153kr/kg), och får över 4,5kg RENT PROTEIN för under 900.

Som också smakar BRA mkt godare än Whey-100. Choklad och jordgubb är riktigt bra.
Citera
2008-06-18, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Som också smakar BRA mkt godare än Whey-100. Choklad och jordgubb är riktigt bra.

Insisterar . Sitter och slurpar på 50/50 pro/slow as we speak
Citera
2008-06-18, 16:55
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Insisterar . Sitter och slurpar på 50/50 pro/slow as we speak
Sloow är så jävla dyrt, enda jobbiga (nu vet jag visserligen inte hur priserna är för pro fx, men om man förutsätter att det stämmer överens med fairing tex). Känns omotiverat att betala massa extra för lite slött protein när vanligt Whey 80 funkar alldeles ypperligt.
Citera
2008-06-18, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Sloow är så jävla dyrt, enda jobbiga (nu vet jag visserligen inte hur priserna är för pro fx, men om man förutsätter att det stämmer överens med fairing tex). Känns omotiverat att betala massa extra för lite slött protein när vanligt Whey 80 funkar alldeles ypperligt.

Kasein och vassle fyller båda två helt olika syften. Vassle, kombinerat med kasein, ger en optimal aminosyraprofil =). Och nej! slow fx kostar väl hälften så mycket som fairing ^^ Runt 160kr/kg
Citera
2008-06-18, 17:18
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Kasein och vassle fyller båda två helt olika syften. Vassle, kombinerat med kasein, ger en optimal aminosyraprofil =). Och nej! slow fx kostar väl hälften så mycket som fairing ^^ Runt 160kr/kg
Offtopic, men du har väl sagt i någon tråd att du inte tar kosttillskott?
Citera
2008-06-18, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Offtopic, men du har väl sagt i någon tråd att du inte tar kosttillskott?

Nej, inte under deffen. Behöver dock hjälp på traven under bulk. Sån stor aptit har jag inte.
Citera
2008-06-18, 17:21
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Nej, inte under deffen. Behöver dock hjälp på traven under bulk. Sån stor aptit har jag inte.
Det är tämligen intressant det fenomenet. När man deffar känns det som att man aldrig kan få i sig nog med mat, när man bulkar känns det som att man aldrig kan få i sig tillräckligt.

Har nog aldrig varit så ointresserad av mat som nu när jag bulkar.
Citera
2008-06-18, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Det är tämligen intressant det fenomenet. När man deffar känns det som att man aldrig kan få i sig nog med mat, när man bulkar känns det som att man aldrig kan få i sig tillräckligt.

Har nog aldrig varit så ointresserad av mat som nu när jag bulkar.

Haha, word.
Citera
2008-06-18, 18:11
Medlem
Haha instämmer till 100%, I slutet av min bulk tänkte jag fyfan vad jag hatar att bulka, medans jag pressade i mig en monsterportion till med pasta, det ska bli underbart med deff.

1 vecka in i deffen tänkte jag tvärtom =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in