2008-06-19, 08:49
  #25
Medlem
Jag är chockad över den uppmärksamhet detta fall får. En snabb överblick över tidningarnas nätsidor ger, i bästa fall, några små notiser.

Detta är alltså en ______ (valfritt ord som syftar på icke civiliserade varelser)
som misstänks ha begått DUBBELT så många överfallsvåldtäkter som Hagamannen. Kom ihåg de spaltmeter som hans gripande genererade, för att inte tala om extra insatta program på TV3 SVT m.fl.. SVT planerar en påkostad dramatisering av Hagamannens framfart.

Hur kan det ens vara möjligt att tysta ner det faktum att SVERIGES VÄRSTA SERIE VÅLDTÄKTSMAN är gripen??
Detta är i klass med när Aftonbladet påstod att de SOMALISKA gruppvåldtäktsmännen var svenskar.

Jag ställer frågan igen, kommer SVT göra en "dramatisering" av "Khat-mannens" framfart? KOmmer hans "mycket unga" fru att delta? Kommer hans barn att förföljas, på samma sätt som SVT gör med Hagamannens?
Kommer vi få se reportage om hur kvinnor i Angered och Bergsjön upplever det nu när denna samhällsfara är borta från gatorna?

VARFÖR får vi inte läsa spaltmeter om ALLA våldtäkter som Khat-mannen SKULLE KUNNA VARA SKYLDIG TILL?, likt Englas mördare som misstänkts för allt inklusive mordet på Olof Palme.

VAD ÄR SKILLNADEN?
Citera
2008-06-19, 13:06
  #26
Medlem
Vobblers avatar
Och vissa tvivlar fortfarande på att media mörkar invandrarbrottsligheten.

Jaja, noggern är inte dömd än, men inte fan lär de hänga ut honom efteråt heller. Så kan man ju inte göra ju...

We shall overcome! Tralala!
Citera
2008-06-19, 13:33
  #27
Medlem
Tja GP går in lite mer på mannens bakgrund, utan att "mörka" eller gömma det i notisform:

Sa sig hata sitt liv
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=428150

Han berättade också att han missbrukat khat sedan 1992, mest var dag. Han sa sig hata sitt liv och att han fastnat i en ond cirkel.

Då han greps efter att ha hotat sin hustru hösten 1999 led han av hallucinationer. Han hörde röster som han också samtalade med. Mannen uppgav att att han var svartsjuk på alla människor och egentligen ville leva helt ensam. Enligt läkaren led han av en psykossjukdom som utvecklats i anslutning till khatmissbruk.

Då berättade han ingenting om överfall på kvinnor.
Däremot har han berättat att han blev barnsoldat vid 13 års ålder och deltog i strider under i Ogadenprovinsen under tre eller fyra år. Han skadades både fysiskt och psykiskt.
...
Då kriget förlorades flydde mannen till fots och fick hjälp att ta sig till Sverige 1989. Här har han arbetat på restaurang och hotell men i huvudsak varit arbetslös på grund av sitt missbruk. Han är svensk medborgare sedan 1994.


Tidigare domar

Den misstänkte våldtäktsmannen har dömts flera gånger:
  • 30/1 2008 av Borås tingsrätt för narkotikabrott (brukat khat; tidigare utdömt straff i Uddevalla avser 'även den nya brottsligheten) 22/11 2007 av Uddevalla tingsrätt till ett års fängelse för narkotikabrott (smugglat Kat)
  • 10/6 2003 av Oslo tingrett till tre års fängelse för våldtäkt, olaga hot och narkotikabrott
  • 21/8 2002 av Göteborgs tingsrätt till en månads fängelse för olaga hot (mot en före detta hustru)
  • 14/12 1999 av Göteborgs tingsrätt till rättspsykiatrisk vård för olaga hot (mot en före detta hustru)
  • 27/11 2007 Mölndals tingsrätt, villkorlig dom och dagsböter för försök till varusmuggling

Våldsam och påtänd

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=428151

Mannen var påverkad av narkotika och våldsam. Han sa "kill", "don't tell" och "how old are you".


Somalier verkar korrekt, ja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ogaden

Ogadenprovinsen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Karte_Ogaden_Haud_Somali.gif/701px-Karte_Ogaden_Haud_Somali.gif
Citera
2008-06-19, 14:01
  #28
Medlem
Några nya artiklar om bland annat häktningsförhandlingen som alldeles strax avslutas:
http://www.gt.se/nyheter/1.1204100/smygaren-begard-haktad-for-tva-valdtaktsfall

Han är bara begärd häktad för två utav fallen han misstänks för, de 2 där man har DNA bevisning mot honom.

Jerzy uttalar sig:
http://www.gt.se/nyheter/1.1203376/en-av-de-varsta-i-svensk-historia

Ett utav "Smygarens" norska offer berättar:
http://www.gt.se/nyheter/1.1202982/jag-hoppas-han-aldrig-kommer-ut

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=428328

Citat:
Han kom in i rättssalen med en handduk över huvudet och var alltså maskerad på ungefär samma sätt som han varit vid övergreppen.

Märklig maskering, någon som vet mer precist hur han faktiskt var maskerad under överfallen?
__________________
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-06-19 kl. 14:05.
Citera
2008-06-19, 14:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clipper
Tja GP går in lite mer på mannens bakgrund, utan att "mörka" eller gömma det i notisform:


Ja till och med GP fattar väl att spelet är kört i det här fallet. Om du tittar i dagens papperstidning så är det inte lika faktaspäckat.

Mörka är ju annars något av GPs paradgren, du behöver ju inte gå längre tillbaka än i går när "adekvat tolkhjälp" plötsligt försvann från nyheten om den 80-årige pedofilen i Bergsjön.
Citera
2008-06-19, 14:52
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Jag är chockad över den uppmärksamhet detta fall får. En snabb överblick över tidningarnas nätsidor ger, i bästa fall, några små notiser.

Detta är alltså en ______ (valfritt ord som syftar på icke civiliserade varelser)
som misstänks ha begått DUBBELT så många överfallsvåldtäkter som Hagamannen. Kom ihåg de spaltmeter som hans gripande genererade, för att inte tala om extra insatta program på TV3 SVT m.fl.. SVT planerar en påkostad dramatisering av Hagamannens framfart.

Hur kan det ens vara möjligt att tysta ner det faktum att SVERIGES VÄRSTA SERIE VÅLDTÄKTSMAN är gripen??
Detta är i klass med när Aftonbladet påstod att de SOMALISKA gruppvåldtäktsmännen var svenskar.

Jag ställer frågan igen, kommer SVT göra en "dramatisering" av "Khat-mannens" framfart? KOmmer hans "mycket unga" fru att delta? Kommer hans barn att förföljas, på samma sätt som SVT gör med Hagamannens?
Kommer vi få se reportage om hur kvinnor i Angered och Bergsjön upplever det nu när denna samhällsfara är borta från gatorna?

VARFÖR får vi inte läsa spaltmeter om ALLA våldtäkter som Khat-mannen SKULLE KUNNA VARA SKYLDIG TILL?, likt Englas mördare som misstänkts för allt inklusive mordet på Olof Palme.

VAD ÄR SKILLNADEN?

Det är fan beklämmande det här, GP och GT är de enda som verkar ha någon rapportering överhuvudtaget om det här fallet med en utav Sveriges genom alla tider värste serievåldtäktsman.

AB, DN, SvD osv osv på samtliga deras nätsidor så lyser det här fallet med sin frånvaro...


(Vem betraktas som den värsta serievåldtäktsmannen genom tiderna i Sverige?)


Mannen är nu häktad för två utav de våldtäkter han misstänks för:
http://www.gt.se/nyheter/1.1204100/smygaren-haktades-for-tva-fall-av-valdtakt
Citera
2008-06-19, 15:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

(Vem betraktas som den värsta serievåldtäktsmannen genom tiderna i Sverige?)

Jag tror Khat-mannen ligger bra till. Eftersom det är föga troligt att SVT, GP, Expressen, Aftonbladet, DN eller SvD NÅGONSIN kommer publicera detta odjurs namn, så kan jag stolt posta denna länk:

http://frianyheter.wordpress.com/2008/06/19/smygaren-haktas-pa-sannolika-skal/

Samtidigt citerar jag Abraham Lincoln: "Man kan lura hela folket en liten tid, en liten del av folket hela tiden men man kan inte lura hela folket hela tiden"
__________________
Senast redigerad av kingofstyle 2008-06-19 kl. 15:13.
Citera
2008-06-19, 16:43
  #32
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Jag tror Khat-mannen ligger bra till. Eftersom det är föga troligt att SVT, GP, Expressen, Aftonbladet, DN eller SvD NÅGONSIN kommer publicera detta odjurs namn, så kan jag stolt posta denna länk:

http://frianyheter.wordpress.com/2008/06/19/smygaren-haktas-pa-sannolika-skal/

Samtidigt citerar jag Abraham Lincoln: "Man kan lura hela folket en liten tid, en liten del av folket hela tiden men man kan inte lura hela folket hela tiden"


Hans efternamn Hashi passade ju bra då han påstår sig vara missbrukare...
Citera
2008-06-19, 17:15
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Jag är chockad över den uppmärksamhet detta fall får. En snabb överblick över tidningarnas nätsidor ger, i bästa fall, några små notiser.

Detta är alltså en ______ (valfritt ord som syftar på icke civiliserade varelser)
som misstänks ha begått DUBBELT så många överfallsvåldtäkter som Hagamannen. Kom ihåg de spaltmeter som hans gripande genererade, för att inte tala om extra insatta program på TV3 SVT m.fl.. SVT planerar en påkostad dramatisering av Hagamannens framfart.

Hur kan det ens vara möjligt att tysta ner det faktum att SVERIGES VÄRSTA SERIE VÅLDTÄKTSMAN är gripen??
Detta är i klass med när Aftonbladet påstod att de SOMALISKA gruppvåldtäktsmännen var svenskar.

Jag ställer frågan igen, kommer SVT göra en "dramatisering" av "Khat-mannens" framfart? KOmmer hans "mycket unga" fru att delta? Kommer hans barn att förföljas, på samma sätt som SVT gör med Hagamannens?
Kommer vi få se reportage om hur kvinnor i Angered och Bergsjön upplever det nu när denna samhällsfara är borta från gatorna?

VARFÖR får vi inte läsa spaltmeter om ALLA våldtäkter som Khat-mannen SKULLE KUNNA VARA SKYLDIG TILL?, likt Englas mördare som misstänkts för allt inklusive mordet på Olof Palme.

VAD ÄR SKILLNADEN?

Tja en skillnad är att denna man har vad jag vet "bara" sysslat med våldtäkt men inte misshandel/mord. Hagamannen slog nästan ihjäl ett av sina offer och bet av hennes öra! Anders Eklund nöjde sig inte med våldtäkt utan dödade flickstackarn också. Nu senast 19 årige svenske mördaren i Mora. Det kanske är typisk svenska våldtäktmän att de måste misshandla/döda sina offer? precis som det är typisk för invandrarevåldtäktmän att våldta i grupp? Frågan är vilket är värst? Bli våldtagen av en svensk och samtidig få våldsam stryk att du nästan dör eller bli våldtagen av invandrare i grupp?
Citera
2008-06-19, 17:15
  #34
Medlem
OrangeSunsets avatar
Jag är intresserad av vilka våldtäkter han är misstänkt för, alltså inte bara de han häktats för. Hur många är det sammanlagt och i vilka områden?
Citera
2008-06-19, 17:26
  #35
Medlem
http://www.expressen.se/1.288796

"Han smyger sig in hos kvinnor som bor på första våningen i hyreshus i Bergsjön, Hammarkullen och nu senast i Hjällbo."

Vet ni om att i dessa områden bo det knappast några svenskar? Våldtog han bara invandrarkvinnor?
Citera
2008-06-19, 18:35
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Tja en skillnad är att denna man har vad jag vet "bara" sysslat med våldtäkt men inte misshandel/mord. Hagamannen slog nästan ihjäl ett av sina offer och bet av hennes öra! Anders Eklund nöjde sig inte med våldtäkt utan dödade flickstackarn också. Nu senast 19 årige svenske mördaren i Mora. Det kanske är typisk svenska våldtäktmän att de måste misshandla/döda sina offer? precis som det är typisk för invandrarevåldtäktmän att våldta i grupp? Frågan är vilket är värst? Bli våldtagen av en svensk och samtidig få våldsam stryk att du nästan dör eller bli våldtagen av invandrare i grupp?

Han har använt kniv mot offren och hotat att döda de, flera utav offren har givetvis fruktat för sina liv. Att han, vad vi vet, inte har använt lika mycket våld som tillexempel Hagamannen, som var extremt våldsam, gör ju inte att man frånkommer det faktum att antalet våldtäkter som denna man har på sitt samvete med största sannolikhet vida överstiger t.ex. Hagamannens. Bara det faktum att han har varit aktiv under 14 års tid och i minst 2 länder är ju anmärkningsvärt.

Givetvis finner man det underligt att ett så stort avtryck i svensk kriminalhistoria som detta faktiskt tycks vara får en sådan liten uppmärksamhet i media, gör inte du det?

Det fetstilta är ju så urbota jävla korkat så jag vet inte ens hur man skall kommentera det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in