2008-06-17, 23:46
Medlem
Hej.

Ibland lirar jag i butiker där de har svenska spel när jag inte oddsar på nätet. Hur mycket kan man max vinna och få i handen? Alltså det jag menar är vilken gräns är det dem har tills de överför eller skickar pengar? För jag kan inte tänka mig att de ger 10-15 tusen till en spelare i handen i butiken om man nu skulle vinna det? Vet någon vilken gräns de har ?

MVH
Citera
2008-06-17, 23:47
Medlem
BeiNs avatar
Runt 10k är -standard om Butiken har det i kassan, vissa butiker ger mindre, vissa mer.
Citera
2008-06-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
Runt 10k är -standard om Butiken har det i kassan, vissa butiker ger mindre, vissa mer.

Okej. Men det är iallafall minst 5 k man kan få ut? Och vad gör de om de inte kan betala ut? Någon med erfarenhet kring detta ?
Citera
2008-06-17, 23:51
Medlem
BeiNs avatar
Du får ett vinstbevis och tillbaka ditt vanliga kvitto villket du tar med dig till banken.
Citera
2008-06-17, 23:51
Medlem
chalmerists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denkungliga
Okej. Men det är iallafall minst 5 k man kan få ut? Och vad gör de om de inte kan betala ut? Någon med erfarenhet kring detta ?
Jag har jobbat i SvS-butik och kan säga att de kan strunta helt i att betala ut om de vill... Bara att påstå att det inte finns nog med cash i kassan. Dock är det sällan de ljuger om det, då det kan få dem att verka i dålig dager och få kunderna att låta bli att komma tillbaka.

Det högsta beloppet jag betalade ut låg runt 7000 kr.
Citera
2008-06-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
Du får ett vinstbevis och tillbaka ditt vanliga kvitto villket du tar med dig till banken.

Okej tack för svaret!
Citera
2008-06-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chalmerist
Jag har jobbat i SvS-butik och kan säga att de kan strunta helt i att betala ut om de vill... Bara att påstå att det inte finns nog med cash i kassan. Dock är det sällan de ljuger om det, då det kan få dem att verka i dålig dager och få kunderna att låta bli att komma tillbaka.

Det högsta beloppet jag betalade ut låg runt 7000 kr.

Okej, jo kan tänka mig att det inte är bra för kunderna. Men du menar inte att ni inte betala ut alls? Ni gav de då ett s.k. vinstbevis som man då tar med till banken om jag fattat det rätt?
Citera
2008-06-18, 00:54
Bannlyst
Har läst någonstans att en butik "ska kunna" betala ut upp till 10 K , annars hänvisas man till Banken . Dock är det en "Max Vinst" gräns på 300 000 / Kupong.
Citera
2008-06-18, 16:28
Medlem
Okej då vet jag Tack för svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här