2024-12-15, 02:17
Medlem
Rebali179s avatar
Efter första lyssningen av Clear Cold Beyond så måste jag säga att jag gillar den.
En positiv överraskning
Citera
2024-12-20, 18:35
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Efter första lyssningen av Clear Cold Beyond så måste jag säga att jag gillar den.

Hittade du några highlights på den och isåfall vilka?
Citera
2024-12-20, 18:43
Medlem
Vem0ths avatar
Brukade lyssna rätt mycket på Sonata Arctica när jag var tonåring och musiken då skapar nostalgikänslor men när jag lyssnar på deras nyare material efter jag rörde mig vidare så märker jag av två saker.

Det är mäktigt tunga texter, låtskrivarna förtjänar all credd de kan få.

Men ljudet är så förbannat obalanserat, det låter burkigt och mycket tyngd på centerpositionen. Det är svårt att höra alla medlemmarnas individuella bidrag till låtarna. Typ som Metallicas Death Magnetic, värsta mixen någonsin på låtar som är bra.
Citera
2024-12-20, 21:14
Medlem
stovelbens avatar
Lyssnade precis på senaste plattan och låtarna ”A Monster Only You Can’t See” och ”Cure For Everything” satt direkt hos mig.
Citera
2024-12-20, 22:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Hittade du några highlights på den och isåfall vilka?

Får nog ta & lyssna lite mera på den. Det var inte något som klickade ännu.
Men samtidigt så har jag bara hört lite av deras "tidiga material"
Men skam den som ger sig
Citera
2024-12-21, 00:02
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Får nog ta & lyssna lite mera på den. Det var inte något som klickade ännu.
Men samtidigt så har jag bara hört lite av deras "tidiga material"
Men skam den som ger sig

Det tidiga materialet är ofta det bästa, och definitivt vad gäller SA. Perioden 1999-2004. Sedan ett hopp till 2014 (Pariah's Child) och sedan tio år framåt till nu. Ojämna som fan de senaste två decennierna.
Citera
2026-02-27, 17:07
Medlem
NoTruces avatar
Sonata Arctica har nu släppt den fristående singeln "Freedom Concept" för att fira 30 år som band.

Låter som en logisk fortsättning på Clear Cold Beyond (2024). Hoppas de fortsätter så här.
Citera
2026-03-06, 21:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Sonata Arctica har nu släppt den fristående singeln "Freedom Concept" för att fira 30 år som band.

Låter som en logisk fortsättning på Clear Cold Beyond (2024). Hoppas de fortsätter så här.

Jag har en aning om att Sonata Arctica kommer stabilisera sig nu. Tony Kakko har ju sitt nya projekt Himmelkraft där jag misstänker att alla hans dåliga och udda låtar kommer hamna framöver.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in