Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-17, 12:53
Bannlyst
Är detta tillåtet? Visserligen är det lite småkul att folk har exakt samma avatarer men frågan är om det kommer att fungera bra i diskussioner när folk ser helt identiska ut? Är tillåtet att någon har samma avatar som någon annan medlem?

http://www.flashback.org/member.php?u=196553

Han har alltså med stor sannolikhet klickat på "spara bild som" och sedan laddat upp, visst är det kul när folk tar ens avatar men fanns det inte en regel innan att man inte fick ha samma avatarer, eller gällde den endast moderatorer/adminstratörer?
2008-06-17, 12:55
Medlem
Lie_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Är detta tillåtet? Visserligen är det lite småkul att folk har exakt samma avatarer men frågan är om det kommer att fungera bra i diskussioner när folk ser helt identiska ut? Är tillåtet att någon har samma avatar som någon annan medlem?

http://www.flashback.org/member.php?u=196553

Han har alltså med stor sannolikhet klickat på "spara bild som" och sedan laddat upp, visst är det kul när folk tar ens avatar men fanns det inte en regel innan att man inte fick ha samma avatarer, eller gällde den endast moderatorer/adminstratörer?

Hur vet att du inte tagit hans?
Finns bilden på nätet är det svårt att veta om någon har den redan.
2008-06-17, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lie_1
Hur vet att du inte tagit hans?

Det kan man kolla upp genom loggar, vem som laddar upp bilden och när står nog klart och tydligt för adminstratörerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lie_1
Finns bilden på nätet är det svårt att veta om någon har den redan.

Jo, men frågan är om det fungerar bra så? Jag sparade ner bilden och kollade på allt data som är sparat, bilden är exakt samma som min, namn, storlek, längd, etc så det är exakt samma bild.
Senast redigerad av arkelöv 2008-06-17 kl. 13:01.
2008-06-17, 13:21
Medlem
Nakenchocks avatar
Kontakta en mod. Självklart ska den som var först att använda bilden få vara den som har ensamrätt till avataren.
2008-06-17, 13:25
Bannlyst
Kollar man man noggrant ser man att jag lagt in bilden (2008-06-12, 21:44)

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11606411&postcount=9

Men om han har laddat upp bilden före, adminstratörerna kan kolla, då får han behålla den och jag tar bort bilden.

Or better yet, jag väntar på svar från Herr Gurka, vill han inte ändra så ändrar jag istället.
Senast redigerad av arkelöv 2008-06-17 kl. 13:27.
2008-06-17, 13:28
Bannlyst
Undra hur många som har den roterande katten?
Där kan man snacka om att folk har samma avatar.
2008-06-17, 13:35
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Undra hur många som har den roterande katten?
Där kan man snacka om att folk har samma avatar.

Men det är en gemensam avatarförändring. Många bytte till den tillfälligt på en speciell byta-avatar-dag som just den avataren togs fram till. Sedan har ett gäng fortsatt att ha den kvar fast den var tänkt för just den speciella dag.
2008-06-17, 13:41
Medlem
Hr. Grips avatar
Såg en kille som hade samma avatar som laserlasse härom dan!
2008-06-17, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
Såg en kille som hade samma avatar som laserlasse härom dan!
Herregud! Kan någon ringa farbror blå?? Såhär kan vi inte ha det längre! Rikslarm!

Jag skulle föga bry mig ifall någon snodde min avatar. Menmen, det är ju bara jag.
2008-06-17, 13:51
Medlem
antagonistens avatar
Avataren är inte "din", så jag förstår inte riktigt vad du gnäller över.
Det finns säkert ett tiotal andra medlemmar som också har ostburgarmannen som avatar, bara att du inte har sett dem än.

Jag hade förstått dig om det gällde en "custom avatar", alltså att du hade modifierat bilden på något sätt, men som det är nu är det bara en helt vanlg bild som jag anser att alla har lika stor rätt att använda.
2008-06-17, 14:01
Medlem
ubersantas avatar
gnälls det lite till så lovar jag också att ha ostburgarmannen som avatar - med extra ädelost!

Antagonistens avatar hade säkert kunna få nån man om hon använde löpbandet lite oftare
2008-06-17, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Avataren är inte "din", så jag förstår inte riktigt vad du gnäller över.

Öh jo, det är den.

Citat:
Det finns säkert ett tiotal andra medlemmar som också har ostburgarmannen som avatar, bara att du inte har sett dem än.

Så du förstår inte poängen, om någon använder exakt samma avatar som dig blir det inte lite svårt att skilja dig och denne åt?

Även om andra personer har ostburgarmannen-avatar vilket jag märkt att det finns flera utav, så ser dom ändå olika ut och inte samma som min.

Citat:
Jag hade förstått dig om det gällde en "custom avatar"

99% av alla avatarer på flashback är knappast "custom" som du säger, utan bilder från nyheter/google/filmer som dom endast lagt en text till eller något annat, men nu har ju killen sparat ner exakt samma avatar och lagt till sin profil.

Citat:
men som det är nu är det bara en helt vanlg bild som jag anser att alla har lika stor rätt att använda.

Så hur kommer det sig att Saxon_Flix fick sin avatar borttagen när han använde admins avatar? Det är ju exakt samma sak, admin har knappast en "custom avatar".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in