Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-28, 23:55
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Å andra sidan kan man argumentera att väldigt få förblir stående efter ett nackskott. =)

Absolut, vi kompromissar, en i nacken och en i knät, "stå upp nu om du kan!!!"
Citera
2008-06-29, 12:34
Medlem
reddevil666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Dyk upp bakom personen, ge honom en välriktad spark i knävecket, ungefär samtidigt som du tar grepp om hans hals och drar aggressivt ner honom i backen. Om du gör det rätt kommer han att göra illa sig

Om du har din "motståndare" framför dig så kan du ju ge honom en hård spark i sidan av överkroppen, om du gör detta rätt och tillräckligt hårt så kommer du att ha nån sekund på dig att på valfritt sätt sänka honom till backen.

Slutligen så kan du ju också utdela ett välriktat slag mot halsen på honom (om du kommer åt utan att han blockerar), sedan kan du riva ner honom till backen/golvet med armar eller en fin spark på ett ben.

Jag rekommenderar dock att du undviker göra dessa saker på din bror

All kräver ju dock att rätt tillfälle ges och varje motståndare agerar ju oftast olika. Vissa kanske vet vad dem gör så då blir det svårare för dig... men var aldrig rädd för att göra motståndaren riktigt illa för om du inte gör det så kommer HAN att göra DIG illa.

två korta krokar en uppercut ett knä samtidigt faller du knyt håll fanskapet mata hur mycket du kan gå upp reser han sig en rak spark mot nakcken
Senast redigerad av reddevil666 2008-06-29 kl. 12:39.
Citera
2008-06-29, 17:22
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reddevil666
två korta krokar en uppercut ett knä samtidigt faller du knyt håll fanskapet mata hur mycket du kan gå upp reser han sig en rak spark mot nakcken
Sluta posta på forumet när du är flöddrad!!

Och jag vet inte, att "fälla någon" är ju inte riktigt att sänka dem med slag..
Citera
2008-06-29, 23:31
Medlem
Gör en Ouchi-Gari från judo. Kallas även "Inside leg-trip".

Lätt att lära sig och ruggigt effektivt! http://www.youtube.com/watch?v=jFAFKQThj9U

Se till att inte landa på något farligt.
Senast redigerad av Addi^ 2008-06-29 kl. 23:34.
Citera
2008-06-30, 13:49
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Gör en Ouchi-Gari från judo. Kallas även "Inside leg-trip".

Lätt att lära sig och ruggigt effektivt! http://www.youtube.com/watch?v=jFAFKQThj9U

Se till att inte landa på något farligt.

Tycker den ser direkt farlig ut att genomföra men ok...
Citera
2008-07-01, 21:41
Medlem
Har någon nämnt det gamla klassiska knäveckstricket?
Ett slag bakifrån mot knävecken gör att din brors ben viker sig. Inte farligt, gör inte ont och effektivt om han är oförberedd.
Citera
2008-07-02, 18:05
Medlem
Citat:
Jag kliver som regel inte nära någon om jag inte absolut måste, två gånger armens längd är ungefär så nära som jag är bekväm med att ha någon, innanför det avståndet fular jag mig. Tar någon tag i mig fular jag mig ännu mer (förutsatt att det inte rör sig om sparring naturligtvis). På tal om att fula sig när någon försöker med såna här saker så kan jag tipsa om ett par ytterst obekväma, smärtsamma, farliga småsaker man kan göra när man kommer åt:
-Trycka in ett finger i örat, hårt. Det är otroligt jävla smärtsamt om man tar i.
-Dra örsnibben rakt ut från huvudet.
-Fingrar i ögonen, helst inne vid näsroten.
-Fingrar i näsan och slit utåt/uppåt.
-Fish Hooks (fingret i kinden och slit bakåt/uppåt).
-Slå med andra knogen mot strupen, hårt.
-Tryck in tummen i halsgropen.
-Knogslag mot nyckelbenen.
-Bett (fingrar, underarmar, öron (Tyson), näsa, nackmuskler.
-Nyp tag med naglarna i huden på baksidan av en persons överarm (helst ungefär 2/3 upp mot armhålan, fungerar också på baksidan av låren)
-Skallning mot näsroten.
-Kör in tummarna på var sin sida av strupen strax under hakan.
-En näve fyllt med "paketet" och krama åt så hårt du orkar.
-Fingrar och tår är lätta att bryta och något många glömmer att försvara sig mot då i stort sett ingen kampsport tillåter det.
-Slag mot bakhuvudet är inte skönt och mycket svårt att skydda sig mot, speciellt för "kramvänliga" kampsportare där detta är absolut förbjudet.

*host*...

Jag är bra på att fula mig. =) Ska kanske sägas att en del av detta är direkt dödligt, annat kan ge svåra ärr för livet eller motorikproblem så ge fan i att göra som jag säger. =)

Ja lycka till att sätta något av det där. En takedown är över på ett ögonblick, du kommer inte hinna fishhooka, peta i ögat eller i örat. Du kan ju i.o.f.s göra det sedan, när du är på backen, men det är inte så klokt att höja våldsnivån när du är i underlägsen position.
Citera
2008-07-03, 00:02
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Ja lycka till att sätta något av det där. En takedown är över på ett ögonblick, du kommer inte hinna fishhooka, peta i ögat eller i örat. Du kan ju i.o.f.s göra det sedan, när du är på backen, men det är inte så klokt att höja våldsnivån när du är i underlägsen position.

Allt beror på situationen, är man i ett sådant läge att man själv riskerar allvarlig skada gör man det naturligtvis inte. Ganska poänglöst argument iofs med tanke på att om man befinner sig i ett sådant läge är det redan över, man har förlorat. Att takedowns är över på ett ögonblick är iofs diskutabelt, det beror ju på metod, det är inte över bara för att man kopplat greppet, personen ska ner också. Hur som helst innebär takedowns alltid en hel uppsjö av andra nackdelar vilket redan diskuterats ganska ingående i tråden.
Citera
2008-07-03, 00:21
Medlem
dundermusen666s avatar
Nu har jag inte hängt med hela tråden... men sjuta mot benen måste väll vara något av de mer efektiva sättet att ta ner din bror på.
Citera
2008-07-03, 09:23
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
Nu har jag inte hängt med hela tråden... men sjuta mot benen måste väll vara något av de mer efektiva sättet att ta ner din bror på.

Det här är anledningen till att man ska läsa tråden innan man postar...
Citera
2008-07-03, 14:47
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Det här är anledningen till att man ska läsa tråden innan man postar...
Den är ju sju sidor lång? klart man inte sitter o läser igenom all text då, de skulle ju ta jättelång tid. Så har du lite vett i skallen får du ju gärna skriva vad som är anledningn och inte "de här" är anledningen för de hjälper ju inte direkt.
Citera
2008-07-03, 15:41
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
Den är ju sju sidor lång? klart man inte sitter o läser igenom all text då, de skulle ju ta jättelång tid. Så har du lite vett i skallen får du ju gärna skriva vad som är anledningn och inte "de här" är anledningen för de hjälper ju inte direkt.

Ändra inställningarna till 40 posts per sida så är den bara 2 sidor och tre poster lång, anledningen är naturligtvis att skjutvapen redan diskuterats. Att du sen klagar på att den är för lång och sedan förlänger den ytterligare genom att posta saker som redan diskuterats är ju ganska ironiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in