Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-19, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Gick på en judoträning med en kompis men insisterade på att ställa upp i bar överkropp, det satte stopp för förvånansvärt mycket. =)

Precis vad jag menade

Judo är dock sjukt effektivt om du vill välta lite småbrorsor eller annat löst folk nån gång då och då.
Citera
2008-06-19, 12:23
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Precis vad jag menade

Judo är dock sjukt effektivt om du vill välta lite småbrorsor eller annat löst folk nån gång då och då.

Alla kampsporter som används mot någon som är otränad är ruggigt effektiva. =)
Citera
2008-06-19, 21:41
Medlem
Jay-Bones avatar
Svipdag måste vara riktigt dum i huvudet...

En double-leg takedown är en riktigt bra takedown. Inte många är med på den, och sätter du den ordentligt så är du antagligen ganska nära side-control... jag själv älskar den och gör den ofta, annonsera den behöver man inte. Man måste sätta upp den som med de flesta andra takedowns. Med t ex jabb, overhand right el liknande.
Citera
2008-06-25, 23:11
Medlem
roaders avatar
Lättaste sättet att fälla någon på?

Jag skulle nog säga en vanlig Reap, vem som helst kan i princip utföra den. Sen kan man givetvis diskutera hur effektiv den är jämfört med andra som nämnts i tråden, men den är jävligt lätt at utföra.
Citera
2008-06-26, 23:42
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Double-leg alla gånger!
Älskar att lyfta upp folk helt spontant och vandra iväg med dem!

Annars finns det massvis av trixiga judotjosan och sånt som är skoj också, men i mina ögon är det mest effektiva en explosiv double-leg.

Annars är det också rätt skoj att köra armdrag på folk rent spontant, och sen spinna vidare därifrån på nått trixigt!
Citera
2008-06-27, 16:56
Medlem
Citat:
Jag kan ju bara svara för mig själv men om någon skulle slänga sig mot mina ben när jag var beredd på det skulle jag antingen kliva bakåt/åt sidan eller skicka fram ett knä/spark.

Dagen då man dök in med double-legs är förbi. Nu för tiden krävs oftast en stabil bas från nära håll. I sådant läge kan du glömma att knäa. Kliver du bakåt har personen lurat dig till att göra precis som han vill, då du kommer falla som en fura.

Men möter man en riktigt bra brottare så spelar det inte så stor roll om man är beredd eller inte, då misstänker jag att man får käka asfalt(eller sand :P ) snabbare än kvickt.
Citera
2008-06-27, 20:10
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Dagen då man dök in med double-legs är förbi. Nu för tiden krävs oftast en stabil bas från nära håll. I sådant läge kan du glömma att knäa. Kliver du bakåt har personen lurat dig till att göra precis som han vill, då du kommer falla som en fura.

Men möter man en riktigt bra brottare så spelar det inte så stor roll om man är beredd eller inte, då misstänker jag att man får käka asfalt(eller sand :P ) snabbare än kvickt.

Jag kliver som regel inte nära någon om jag inte absolut måste, två gånger armens längd är ungefär så nära som jag är bekväm med att ha någon, innanför det avståndet fular jag mig. Tar någon tag i mig fular jag mig ännu mer (förutsatt att det inte rör sig om sparring naturligtvis). På tal om att fula sig när någon försöker med såna här saker så kan jag tipsa om ett par ytterst obekväma, smärtsamma, farliga småsaker man kan göra när man kommer åt:
-Trycka in ett finger i örat, hårt. Det är otroligt jävla smärtsamt om man tar i.
-Dra örsnibben rakt ut från huvudet.
-Fingrar i ögonen, helst inne vid näsroten.
-Fingrar i näsan och slit utåt/uppåt.
-Fish Hooks (fingret i kinden och slit bakåt/uppåt).
-Slå med andra knogen mot strupen, hårt.
-Tryck in tummen i halsgropen.
-Knogslag mot nyckelbenen.
-Bett (fingrar, underarmar, öron (Tyson), näsa, nackmuskler.
-Nyp tag med naglarna i huden på baksidan av en persons överarm (helst ungefär 2/3 upp mot armhålan, fungerar också på baksidan av låren)
-Skallning mot näsroten.
-Kör in tummarna på var sin sida av strupen strax under hakan.
-En näve fyllt med "paketet" och krama åt så hårt du orkar.
-Fingrar och tår är lätta att bryta och något många glömmer att försvara sig mot då i stort sett ingen kampsport tillåter det.
-Slag mot bakhuvudet är inte skönt och mycket svårt att skydda sig mot, speciellt för "kramvänliga" kampsportare där detta är absolut förbjudet.

*host*...

Jag är bra på att fula mig. =) Ska kanske sägas att en del av detta är direkt dödligt, annat kan ge svåra ärr för livet eller motorikproblem så ge fan i att göra som jag säger. =)
Citera
2008-06-27, 20:12
Medlem
Cap. Morgans avatar
En 9mm i ena knäskålen bode funka...
Citera
2008-06-27, 21:13
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
En 9mm i ena knäskålen bode funka...

Jag föreslog nackskott lite högre upp i tråden men tydligen var grovkalibriga skjutvapen för "extremt"...
Citera
2008-06-27, 23:16
Medlem
Jontish!s avatar
Fatta tag i personens handled: Dra åt ena hållet i handleden, sparka undan benen åt det andra.
Fällt o klart.
Citera
2008-06-27, 23:18
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Jag föreslog nackskott lite högre upp i tråden men tydligen var grovkalibriga skjutvapen för "extremt"...

Hade frågan varit: "Hur tar man någon av daga enklast?" så hade jag köpt ditt förslag alla dagar i veckan....
Citera
2008-06-28, 01:47
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Hade frågan varit: "Hur tar man någon av daga enklast?" så hade jag köpt ditt förslag alla dagar i veckan....

Å andra sidan kan man argumentera att väldigt få förblir stående efter ett nackskott. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in