Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-16, 21:54
Medlem
mtkors avatar
Har precis installerat XP sp3 & laddat hem NOD32, trots detta så kommer det upp ett meddelande då och då, t.ex. då jag trycker på C: där jag har Windows eller på K: där jag har program:

"System Error! Attention! [..] trojan horses detected in your system. Microsoft Windows XP files corrupted! [...] Download protection software now. Trycker jag nej så kommer jag till ett jävla knepigt popupfönster som går att stänga ner (IE Antivirus typ) detta måste väl vara nåt jävla spyware men hur fan kan jag fått det redan? de enda sidor jag besökt är typ Piratebay där jag laddat ner NOD32, Firefox och Flashback iom att jag precis installerat XP.

Nån som vet vad det är och om det går att få bort?
Citera
2008-06-16, 23:00
Medlem
927s avatar
du kan börja (?) rensa med superantispyware
http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Citera
2008-06-16, 23:22
Medlem
Paskos avatar
Man ska egentligen installera antivirus och brandvagg och sont innan man aktiverar internet. jag fick ockso massa konstiga saker nar jag gjorde som du.
Citera
2008-07-04, 21:30
Medlem
schabo-labos avatar
Hej, jag har två problem:
Jag får detta felmeddelande från Microsoft Windows: "Internet explorer har slutat fungera...(minns ej resten)", jag får två alternativ, försöka reparera eller stänga ner.
Och om jag bläddrar bland mapparna i windows så kommer "Critical error attention, click ok to download antispyware" och den föreslår att jag ska ladda ner ieav.exe från ieavdownloadstart.com
Jag tror dessa två problem hänger ihop, har totalrensat datorn två gånger med Symantecs rensning, den hittade en tracker cookie som nu är borta. Har uppdaterat Symanetec och kört Windows update.
Sitter nu på jobbets dator, vad ska jag göra för att åtgärda detta när jag kommer hem?
Citera
2008-07-05, 00:25
Medlem
w580is avatar
Du kanske fick med Trojanen när du laddade hem nod32?
Citera
2008-07-05, 00:34
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Du kanske fick med Trojanen när du laddade hem nod32?
Nej inte pga nod32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in