Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-16, 18:05
Bannlyst
En liten fundering. Jag misstänker att alla som är moderatorer här en gång varit väldigt aktiva, vanliga användare. Numera så ser man mycket sällan vanliga inlägg från moderatorer, utan allt handlar nästan uteslutande om mod-relaterade grejer. Jag undrar helt enkelt om moderatorer har "vanliga" konton där dom postar som oss vanliga Svenssons? Eller är det bara jag som lyckats missa alla inlägg från mods.
Citera
2008-06-16, 18:07
Bannlyst
ikh vet jag brukar posta en hel del inlägg iaf.
Citera
2008-06-16, 18:09
Medlem
Ett Hunds avatar
Det finns en ganska enkel förklaring, och det är att "modjobbet" tar upp väldigt mycket tid. Vi behöver inte enbart vara aktiva i våra forum utan även i Outlaw bland omröstningar och annat som rör Flashback. Man saknar helt enkelt tid till att vara lika aktiv som man en gång var, som vanlig användare.

Självklart finns det moderatorer med smurfkonton som skriver, men hur vanligt det är, kan jag faktiskt inte svara på. Eftersom ett konto på sidan om även det tar tid - tid som man inte alltid har.

En liten "sjukdom" man får är att man hela tiden kollar efter regelbrott/ot/trams osv, vilket även det tär lite på det roliga. Med det sagt så vill jag ändå påstå att det är kul att vara moderator, även om det precis som alla andra jobb, har sina för- och nackdelar.
Senast redigerad av Ett Hund 2008-06-16 kl. 18:11.
Citera
2008-06-16, 18:10
Medlem
Nåra är aktiva skrivare och några gör bara sitt jobb med mod acc.
Citera
2008-06-16, 18:16
Medlem
ojns avatar
Jag skriver nog färre inlägg i forumet i dag än för 6 månader sedan när jag blev moderator, men å andra sidan läser jag betydligt fler trådar (det ingår i jobbet) och är aktiv i Outlaw (moderatorernas forum, som också ingår i jobbet). Om jag läser en intressant tråd och känner att jag har någonting att säga så säger jag det, annars håller jag käften.

Smurf? Jodå, jag har en, rätt så nyregistrerad, sådan.
Citera
2008-06-16, 18:21
Bannlyst
Ryktet gick för några år sedan att en användare lyckats uppnå moderatorstatus med två olika konton.
Orginalkontot samt ett trolldito, båda sköttes dock exemplariskt och seriöst och var inte planerat på något sätt.

Detta var i sanning en bedrift då de allra flesta inte ens blir tillfrågade en enda gång...samtidigt ökade detta faktum dennes inflytande i outlaw med 100%

Kan dock inte minnas nicken dessutom vill jag inte bannas pga outing.
Citera
2008-06-16, 19:03
Bannlyst
Om jag har läst reglerna rätt så skulle frågan lyda: Moderator=Smurf?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Om en moderator skriver under att annat konto än sitt moderatorkonto, så tycker jag att det är bra!

En moderator uppnår en viss status enbart som moderator när h*n skriver och det gynnar inte debatten.

Tvärtom!
Citera
2008-06-16, 19:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassRulle
En liten fundering. Jag misstänker att alla som är moderatorer här en gång varit väldigt aktiva, vanliga användare. Numera så ser man mycket sällan vanliga inlägg från moderatorer, utan allt handlar nästan uteslutande om mod-relaterade grejer. Jag undrar helt enkelt om moderatorer har "vanliga" konton där dom postar som oss vanliga Svenssons? Eller är det bara jag som lyckats missa alla inlägg från mods.
Skriver mina (få) inlägg som användare under samma nick, men jag förstår din tanke...
Citera
2008-06-16, 19:22
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassRulle
Jag har skrivit drygt 12000 inlägg som moderator utan problem, så nej, i regel är det inte så. Sedan är det ju inte alls omöjligt att även moderatorer har ett extra konto, men det får vi ju inte spekulera i enligt reglerna...
Citera
2008-06-16, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag har skrivit drygt 12000 inlägg som moderator utan problem, så nej, i regel är det inte så. Sedan är det ju inte alls omöjligt att även moderatorer har ett extra konto, men det får vi ju inte spekulera i enligt reglerna...

Fan också! Annars hade jag velat spekulera över de andra 2000 inläggen
Citera
2008-06-17, 11:38
Moderator
tobess avatar
Ändrade på rubriken lite så den bättre stämmer överens med frågeställningen.

/Moderator
Citera
2008-06-17, 11:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Klart att moderatorer måste få ha smurfar, tänk om de t.ex. får hemoroider eller något annat pinsamt som de måste fråga om, inte så kul om det skulle vara så att de måste använda sina välkända konton för såna saker...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in