Tjenare
Efter hultsfredsfestivalen blev min keps ganska dammig och smutsig (tack RATM)
Undrar nu hur ja ska gå till väga för o tvätta den? Klarar den en tvätt i tvättmaskinen?
har du en keps som har hård "panna" de material som är ovanför skärmen så kommer den troligen bli mjuk och ändra form. testa med handtvätt istället, det ska nog funka
Tvätta kepsen för hand i badkar eller tvättställ och använd diskmedel. Tvättmedel kan bleka din keps.
Och tvättmaskin kan döda din keps.
Är din keps grovt skitig så ta en borste och gnugga av den med, annars räcker det med händerna.
Men diskmedel är det bästa.
Tvätta kepsen för hand i badkar eller tvättställ och använd diskmedel. Tvättmedel kan bleka din keps.
Och tvättmaskin kan döda din keps.
Är din keps grovt skitig så ta en borste och gnugga av den med, annars räcker det med händerna.
Men diskmedel är det bästa.
Hur menar du?
Jag använder alltid tvättställ när jag tvättar kepsen har aldrig märkt att den bleks onormalt , visst den slits ju när man tvättar den men att tvätta den för hand i tvätställ är väl ändå att föredra?
Jag har alltid lagt den i blöt med milt tvättmedel i flera timmar. Då slipper jag skrubba och hålla på vilket jag tror kan skada kepsen. Har alltid funkat helt perfekt.
Jag blötlade min en gång och gick sedan loss på den med olivtvål. Vet inte om olivtvål bara är båg, men mor bedyrar dess storhet och kepan inklusive brodyr blev ren och fin!
jag tvättade min, gick bara bra. men när du ska torkar den så häng upp kepsen o kom ihåg att ha skärmen uppåt!! annars blir skärmen tokmjuk. jag hade min skärm nedåt så allt vatten sammlades där, skärmen vart mjukare än fan vet jag!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!